صادرات بیش‌از سه میلیون دلار صنایع دستی سیستان و بلوچستان


صادرات بیش‌از سه میلیون دلار صنایع دستی سیستان و بلوچستان

زاهدان- ایرنا- معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان گفت: پارسال سه میلیون و 78 هزارو 586 دلار محصولات صنایع دستی این استان به سایر کشورها صادر شده است.

محمد بهروز عیسی زهی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: این صادرات بیشتر در زمینه محصولات سوزن دوزی، پوشاک سنتی، سفال و حصیر بوده است.

وی گفت: محصولات صنایع دستی سیستان و بلوچستان به کشورهای حاشیه خلیج فارس، عراق، تاجیکستان، آلمان و کشورهای دیگر صادر شده است.

معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان افزود: در تلاشیم بعد از پایان ویروس کرونا با همکاری بخش خصوصی صادرات صنایع دستی را به صورت جدی پیگیری کنیم تا حجم محصولات و میزان صادرات بالا رود.

وی بیان کرد: همچنین فاز نخست بازارچه صنایع دستی در روستای کلپورگان نیز راه‌اندازی شده و در صورت اخذ اعتبارات جدید فاز دوم نیز به بهره‌برداری خواهد رسید.

عیسی زهی ادامه داد: بازارچه صنایع دستی زابل نیز امسال افتتاح خواهد شد.

وی گفت: تکمیل فاز دوم بازارچه تنگ سرحه در سالجاری نیز از دیگر برنامه‌های اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان است.

معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان افزود: همچنین پیگیریم در سالجاری بتوانیم شهر خامه دوزی در روستای ادیمی منطقه سیستان را به ثبت ملی برسانیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طلاق روناک یونسی از شوهر دومش ! / خانم بازیگر در کانادا مطلقه شد + عکس شوهران اول و دوم !