نکاتی که پیش از رفتن به کارواش باید از آن مطلع باشید


نکاتی که پیش از رفتن به کارواش باید از آن مطلع باشید

با گسترش پیشنهاد خدمات پس از شست‌وشوی کارواش‌ها نکاتی درباره مواد مورد استفاده وجود دارد که هر راننده‌ای باید از آن‌ها آگاه باشد.

نکاتی که پیش از رفتن به کارواش باید از آن مطلع باشید

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، معمولا افراد پس از مراجعه به کارواش و شست‌وشوی اتومبیل خود با پیشنهاداتی از سوی کارکنان این محل مواجه می‌شوند. این کارمندان معمولا رانندگان را به استفاده براق‌کننده و موارد این چنینی دعوت می‌کنند، اما اهمیت استفاده از آن‌ها و میزان تاثیرگذاری‌شان برای هیچ کس شفاف و مشخص نیست.

این فعالیت‌های اضافه بر روی خودرو با هزینه مازاد بر شست‌وشوی خودرو مواجه هستند که همین مسئاله به دل افراد شک می‌اندازد در اینجا نگاهی به بخش‌های مختلف اتومبیل و نحوه پاک‌سازی آن‌ها انداخته شده است.

شست‌وشوی اولیه اتومبیل در کارواش

شست‌وشوی اولیه همان‌طور که از نامش پیداست، یک پاک‌سازی ساده با استفاده از آب، صابون و دستگاه‌های مخصوص است. مرحله اول این بخش، اتومبیل توسط فشار بالای آب خاک‌زدایی می‌شود و لکه‌های بیرونی از روی آن پاک می‌شوند. سپس خودرو وارد بخشی می‌شود که در آن افراد و یا دستگاه بر روی اتومبیل کف و صابون می‌پاشند. پس از آن‌که خودرو به صورت کلی آغشته به کف شد، راننده می‌بایست تا به سمت تونل برس‌های پاک کننده حرکت کند.

نکاتی که پیش از رفتن به کارواش باید از آن مطلع باشید

در این بخش ابتدا اتومبیل با برس و آب شسته می‌شود و پس از آن به فشار باد خشک شده، تا لکه‌ای بر روی سطوح آن نماند. در برخی موارد شست‌وشوی اولیه شامل پاک‌سازی داخل چرخ‌ها و چارچوب داخلی در‌ها نیز می‌شود چرا‌که نیاز است آلودگی‌های نفوذی به این بخش‌ها نیز از میان بروند. به طور کلی چنین شست‌وشوی برای خودرو کافی است و کاربران نیازی به استفاده از موارد ثانویه و پیشنهادی ندارند. گفتنی است در ادامه به علل عدم استفاده از این موارد اشاره شده است.

براق‌سازی چرخ‌ها پس از شست‌وشوی اولیه

این قسمت معمولا در شست‌وشوی اولیه مورد پاک‌سازی قرار می‌گیرد، اما در برخی مناطق برای نمایش ظاهری بهتر به رانندگان پیشنهاد استفاده از براق کننده چرخ می‌شود. لازم به ذکر است که اگر افراد تنها نگران سلامتی چرخ‌ها پس از استفاده طولانی مدت هستند، فقط کافیست تا پس از کارواش باری دیگر آن را با آب و صابون بشویند.

نکاتی که پیش از رفتن به کارواش باید از آن مطلع باشید

این تنها در زمانی پیشنهاد می‌شود که افراد در کارواش وظایف خود را به درستی انجام نداده‌اند. در غیر این صورت نیازی به پرداخت هزینه اضافی نیست چراکه چرخ‌ها به سرعت پس از پیمایش مسیر کوتاهی، به دلیل گرما و وجود غبار دچار آلودگی می‌شوند و براق‌کننده مورد استفاده تاثیر بسزایی نخواهد داشت.

آیا محافظ رنگ بدنه ارزش استفاده دارد؟

در کنار براق‌سازی چرخ‌ها مواردی مانند محافظ رنگ بدنه نیز پیشنهاد می‌شود. این محصولات جلوی تاثیرات تابش نور خورشید، رطوبت مضر و اکسیداسیون را می‌گیرند تا رنگ بدنه خودرو ثابت باقی بماند. یک محافظ رنگ بدنه واقعی می‌تواند کمک بسیاری به ثبات زیبایی خودرو کند. اما با توجه به قیمت‌های پیشنهادی از سوی کارواش‌ها می‌توان گفت که این مراکز از نمونه معتبر و تاثیرگذاری استفاده نمی‌کنند.

نکاتی که پیش از رفتن به کارواش باید از آن مطلع باشید

محافظ رنگ بدنه معتبر از قیمت بالایی برخوردار است و می‌تواند تا مدت زیادی از خودروی مورد نظر مراقبت کند. مواردی که در کارواش‌ها پیشنهاد می‌شوند در بهترین حالت می‌توانند یک الی دو روز به سلامت خودرو کمک کنند. افراد برای انجام چنین عملی بهتر است تا خود برای خرید محافظ رنگ بدنه دست به کار شده و آن را تهیه کنند.

نحوه اعمال محافظ گرد‌ و خاک بر روی خودرو

محافظ گردوخاک حقیقی زمان زیادی را در کنار زحمت بالا به خود اختصاص می‌دهد. برای انجام چنین عملی، فرد نیاز دارد تا پنل‌های بدنه و در خودرو را بردارد تا به درز‌ها و لایه‌های زیرین به درستی دسترسی پیدا کند. در واقع برای اعمال محافظ گرد و خاک شخص باید قالب‌های اصلی اتومبیل را باز کرده تا به سازه‌های کارخانه دید داشته باشد. چنین خدماتی هزینه بسیار بالایی دارد و با زمانی کوتاه قابل اجرا نیست.

نکاتی که پیش از رفتن به کارواش باید از آن مطلع باشید

موادی که در کارواش‌ها بر روی خودرو اعمال می‌شوند نه تنها تاثیر قابل قبولی ندارند بلکه اصلا در نقطه درست مصرف نمی‌شوند و آلودگی به هر حال وارد بدنه و قطعات اتومبیل می‌شود. به طور کلی باید اظهار داشت پاکسازی اتومبیل با شست‌وشوی اولیه بسیار قابل قبول و کافی است. اعمال هرگونه مواد و اسپری اضافی برای محافظت از خودرو تنها هزینه اضافی است چراکه میزان ماندگاری این موارد بسیار کوتاه و محدود است.

بیشتر بخوانید: معرفی برترین موتور‌های بازی سازی در سال ۲۰۲۰

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه شنبه 8 اردیبهشت 1403