جان باختن 91 مهاجر افغان بر اثر ابتلا به کرونا


جان باختن 91 مهاجر افغان بر اثر ابتلا به کرونا

وزارت امور مهاجران و بازگشت کنندگان افغانستان اعلام کرد که تاکنون ۹۱ افغان در اثر ابتلا به کووید ۱۹ در کشورهای منطقه جان باخته‌اند، اما با این وجود شمار مشخص مهاجران افغان مبتلا به کرونا در دست...

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، وزارت امور مهاجران و بازگشت کنندگان افغانستان اعلام کرد که تاکنون ۹۱ افغان در اثر ابتلا به کووید ۱۹ در کشورهای منطقه جان باخته‌اند، اما با این وجود شمار مشخص مهاجران افغان مبتلا به کرونا در دست نیست.

«سید حسین عالمی بلخی»، وزیر امور مهاجران و بازگشت کنندگان افغانستان به بی‌بی‌سی گفت در میان ۲۵۸ افغانستانی که در کشورهای ایران، ترکیه، یونان و پاکستان به بیماری کرونا مبتلا هستند، تاکنون ۹۱ تن از این بیماران جان باخته اند.

وی افزود بر اساس گزارش‌های به دست آمده از سفارتخانه‌های افغانستان، تاکنون ۲۰ تن از شهروندان افغان در ترکیه به بیماری کرونا مبتلا شده و ۵ تن از آنان در اثر این بیماری درگذشته‌اند.

وزارت مهاجران همچنین گفت که از نزدیک به ۵۶ هزار مهاجر افغان در یونان . ۱۲ تن از آن‌ها به کووید۱۹ مبتلا شده بودند که اکنون وضعیت شان رو به بهبود است.

عالمی همچنین گفت که یک شهروند افغان که در پاکستان به کرونا مبتلا شده بود در اثر همین بیماری جان باخته است.

تاکنون آمار مشخص بیماران و جان‌باختگان مهاجران افغان مبتلا به کرونا که بیرون از افغانستان به سر می‌برند، در دست نیست اما وزرات خارجه‌ افغانستان گفته است که در حال جمع‌آوی این آمار است.

این در حالی است که براساس آمار وزارت بهداشت افغانستان شمار مبتلایان به کرونا در این کشور به ۱۴۷۴ تن رسیده و تاکنون ۴۷ تن در اثر این بیماری جان باخته اند.

انتهای پیام/

جان باختن 91 مهاجر افغان بر اثر ابتلا به کرونا
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

شیمیل ها چه افرادی هستند؟