از حقیقت روزه داری تا تولید شش میلیون ماسک در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه


از حقیقت روزه داری تا تولید شش میلیون ماسک در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه

راه اندازی 217 کارگاه تولید ماسک در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه ازجمله اخبار حوزه قرآن و معارف در 9 اردیبهشت‌ماه است.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان آنچه در ادامه می آید مروری بر مهمترین اخبار این حوزه در دهمین روز از اردیبهشت ماه ۹۹ است:

آیت‌الله میرباقری:
در ماه رمضان با امام زمان(عج) در تلاوت قرآن همراهی کنید

از حقیقت روزه داری تا تولید شش میلیون ماسک در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، آیت‌الله «سیدمحمد مهدی میرباقری » به مناسبت ماه مبارک رمضان در فضای مجازی به سخنرانی پرداخته و گفت: ماه رمضان ماه خاصی است که ما در آن می‌توانیم از وادی جهنم، غفلت، شرک و طاغوت به وادی بهشت، نور، توحید و ولایت وارد شویم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه قرآن رزق خاص خداوند است که در ماه مبارک رمضان آن در معرض استفاده ما قرار داده است، عنوان کرد:‌ تمام اتفاقاتی که در ماه رمضان رخ دهد می‌تواند با شفاعت و هدایت قرآن انجام شود ماه رمضان ماه توجه خاص به قرآن است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه تلاوت قرآن در ماه رمضان آداب خاص دارد، اظهار کرد: رمضان حق و حرمت خاصی دارد که با ماه‌های دیگر متفاوت است؛ اصحاب رسول اکرم(ص) در این ماه قرآن را در یک ماه یا کمتر از یک ماه ختم می‌کردند، قرآن را نباید با سرعت خواند بلکه باید به نحو ترتیل یعنی کامل و با توجه خواند.

آیت‌الله میرباقری افزود: طبق روایات رسیده از ائمه معصومین(ع) هر آیه‌ای را که مرور می‌کنید به آیات بهشت و جهنم می‌رسید توقف کرده و ورود به بهشت و خروج از جهنم را مسالت کنید.
وی با بیان اینکه قرآن را باید با توجه، رعایت آداب، همراه با حزن، حضور قلب و تامل در آیات آن خواند؛ گفت: بر همین اساس باید در ماه رمضان آداب خاصی برای تلاوت قرآن قرار دهیم و فراغت بیشتری برای تلاوت قرآن ایجاد کنیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین علوی تهرانی:
حقیقت روزه‌داری در تبعیت کامل از آداب و دستورات الهی است

از حقیقت روزه داری تا تولید شش میلیون ماسک در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام و المسلمین «محمدباقر علوی تهرانی» به مناسبت ماه مبارک رمضان درباره برنامه مراقبت در ماه رمضان گفت: آداب روزه‌داری باید تمام و کامل باشد.
وی با استناد به روایتی از امام صادق (ع) عنوان کرد: حضرت می‌فرمایند روز تمام و کامل دستوراتی دارد که اگر همه این‌ کارها را انجام دادیم حقیقت روزه را به جا آورده‌ایم و هر کدام را که انجام ندادیم و ناقص گذاشتیم به همان میزان از روزه حقیقی دور هستیم.


استاد حوزه علمیه درباره دستورات داده شده برای روزه کامل ابراز کرد: برای رسیده به روزه کامل باید به دنبال توشه برای ملاقات خدا باشید و از غیر خدا برائت بجویید.
حجت‌الاسلام و المسلمین علوی تهرانی در ادامه روایت امام صادق(ع) درباره روزه کامل، بیان کرد: برای روزه کامل باید قلب خود را فقط برای خداوند قرار بدهید و ببینید خدا چه چیزی را از شما می‌خواهد و چه چیزی را نمی‌خواهد.
وی افزود: به هنگام روزه‌داری زبان خود را از دروغ حفظ کنید، چشم را بر حرام و نامحرم ببندید، با یکدیگر نزاع نکنید.

کمال روزه داری چگونه محقق می شود
استاد حوزه علمیه ادامه داد: برای کمال روزه‌داری به یکدیگر حسادت نکنید، غیبت یکدیگر را نکنید، مراء نکنید که با اشکال کردن بر سخن دیگران آنها را تحقیر یا برای خود اظهار زیرکی کنید.
حجت‌الاسلام و المسلمین علوی تهرانی در ادامه بیان کرد: در راستای کمال روزه‌داری همدیگر را تکذیب نکنید در حالیکه علم به حقیقت مطلب ندارید؛ از سخن چینی اجتناب کنید. با همدیگر مخالفت نکنید. نسبت به یکدیگر غضب نکنید.
وی افزود: یکدیگر را شماتت نکنید، در عمل به نیکی‌ها سستی نکنید؛ از جدال، تفرقه، ظلم، آزار یکدیگر دوری کنید.

از حقیقت روزه داری تا تولید شش میلیون ماسک در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه

خبرگزاری شبستان،گروه قرآن و معارف،حوزه علمیه امام حسین(ع) تهران در سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ از میان دانش‌آموزان مقطع متوسطه دوم(دبیرستان) و دانشجویان علاقه‌مندان به تحصیل در علوم دینی، ثبت نام می‌کند.


این حوزه علمیه با برنامه‌ای نوین و جامع در تعلیم و تربیت حوزوی، علاوه بر آموزش عمیق دروس حوزوی از پایه اول تا دهم و سطح استادی، برنامه‌های تفسیر و حفظ قرآن کریم، آشنایی کامل با زبان‌های خارجی، کلاس‌های فن بیان و خطابه، کلاس‌های جامعه‌شناسی و روانشناسی، مهارت سواد رسانه‌ای، مهارت در رشته‌های ورزشی و... در دستور کار دارد.

معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری:

برنامه‌های آموزش غیرحضوری زائران خانه خدا از امروز آغاز می‌شود

خبرگزاری شبستان، گروه قرآن و معارف: حجت‌الاسلام‌والمسلمین «سید حسین رکن‌الدینی» در اولین جلسه توجیهی روحانیان کاروان‌های حج تمتع 99 که سه شنبه، 9 اردیبهشت ماه به‌صورت آنلاین در فضای مجازی برگزار شد، گفت: این جلسه به‌منظور به‌روزرسانی اطلاعات و بیان نیازهای روحانیان کاروان‌های حج تمتع 99 به‌صورت غیرحضوری و آنلاین برگزار شده است.

معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری افزود: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از سوی سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری به‌منظور اعزام زائران به سرزمین وحی، برنامه‌های آموزشی زائران از دهم اردیبهشت‌ماه به‌صورت غیرحضوری و مجازی برگزار می‌شود. از این‌رو، روحانیان باید از هم‌اینک ارتباط خود را با زائران کاروان‌های خود برقرار و آموزش‌های لازم را به آن‌ها ارائه کنند.

معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری تصریح کرد: با توجه به اعلام محدودیت‌هایی که برای تجمعات و جلسات حضوری از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام‌شده، در حال حاضر برنامه‌های آموزشی را به‌صورت غیرحضوری برگزاری می‌کنیم، اما پس از عادی شدن وضعیت در شهرهای کشور این دوره‌های آموزشی به‌صورت حضوری ادامه خواهد یافت.

وی ارتباط و هماهنگی زائران با روحانیان کاروان و انتقال نیازها و پرسش‌های دینی زائران به روحانیان را از زائران کشورمان خواستار شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رکن‌الدینی تصریح کرد: نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت نسبت به آموزش حجاج بسیار حساسیت دارند، زیرا اگر خدای‌نکرده کمترین خللی به حج یک زائر وارد شود یا زائری به حج مشرف شود و درک درستی از حج بدست نیاورده باشد، ما در برابر خداوند متعال مسئول خواهیم بود.

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه:

تولید شش میلیون ماسک توسط ۲۱۷ کارگاه در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه کشور/ فعالیت ۳۷۲ گروه جهادی برای مهار کرونا

از حقیقت روزه داری تا تولید شش میلیون ماسک در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه

حجت الاسلام «محمد نوروزپور» در گفت و گو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، با اشاره به اقدامات صورت گرفته در امامزادگان و بقاع متبرکه کشور برای مبارزه با ویروس کرونا اظهار کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا اقدام به راه اندازی کارگاه تولید ماسک و گان در بقاع متبرکه کردیم که در مجموع این کارگاهها در جوار 217 بقعه متبرکه در امامزادگان کشور راه اندازی و بیش از شش میلیون و846 هزار و 570 عدد ماسک تاکنون در جوار امامزادگان تولید و توزیع شده است، ضمن اینکه در این امامزادگان بیش از 200 هزار دست لباس گان نیز تهیه و تولید و به بیمارستان ها و نقاهتگاههای نگهداری بیماران کرونایی ارسال شده است.

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به فعالیت 372 گروه جهادی برای مهار ویروس کرونا که شامل مبلغین بومی، خدام ثابت و افتخاری هستند، گفت: ضدعفونی بقاع متبرکه و محیط پیرامون آن، ارسال بسته های بهداشتی به خانواده های نیازمند و توزیع ماسک نیز بخش دیگری از خدمات صورت گرفته توسط این گروه جهادی است.

وی با اشاره به توزیع سبد غذایی میان نیازمندان در راستای رزمایش مواسات و همدلی مومنانه به مناسبت ماه مبارک رمضان اظهار کرد: پیرو تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر دستگیری از نیازمندان و رزمایش مواسات و همدلی مومنانه، در مرحله اول بیش از ۱۰۰ هزار بسته سبد غذایی از سوی بقاع متبرکه و اماکن مذهبی در میان نیازمندان توزیع شد.

حجت الاسلام نوروزپور افزود: علی رغم تعطیل بودن بقاع متبرکه با تدابیر اندیشه شده با کمک هیئت امنای امامزادگان و مشارکت های مردمی و خیرین، سبدهای معیشتی و ارزاق شامل گوشت، مرغ، برنج، روغن، ماکارونی و قند از سوی مراکز افق امامزادگان و بقاع متبرکه بین خانواده‌های کم برخوردار در استان ها در حال توزیع است و تا پایان ماه مبارک ادامه خواهد داشت.

پایان پیام/49

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | مقایسه پراید با خودروهای آمریکایی توسط یک افغانستانی