باد شدید و گردوخاک دید افقی در ایرانشهر را به 1000 متر کاهش داد


باد شدید و گردوخاک دید افقی در ایرانشهر را به 1000 متر کاهش داد

رئیس اداره هواشناسی ایرانشهر سیستان وبلوچستان گفت: در شبانه روز گذشته وزش باد شدید در ایرانشهر موجب خیزش گردوخاک و کاهش دید افقی این شهر به 1000 متر شد.

مجید خواجه زاده در گفت وگو با ایسنا اظهار داشت: بیشینه سرعت وزش باد در ایرانشهر که از روز دوشنبه آغاز شده است، به 76 کیلومتر بر ساعت رسید و گردوغبار حاصل از آن شعاع دید افقی در محدوده فرودگاه این شهر را به 1000متر کاهش داد.

وی افزود: وزش این باد شدید موجب کاهش شدید دید افقی در برخی محورهای مواصلاتی ایرانشهر و محور ایرانشهر- بم شد که پس از فروکش کردن باد، وضعیت دید در اکثر نقاط به حالت عادی بازگشته است.

رئیس اداره هواشناسی ایرانشهر ادامه داد: هم اکنون وزش باد در ایرانشهر فروکش کرده و شعاع دید افقی در محدوده فرودگاه این شهر بیش از 10 هزار متر و در شرایط طبیعی قرار دارد.

وی گفت: در شبانه روز گذشته بیشینه دمای هوا در چهار شهر استان به بیش از 40 درجه سلسیوس رسید که ایرانشهر نیز یکی از این شهرها بوده است.

وی ادامه داد: بر اساس خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های جوی انتظار با شمالی شدن جریانات از امروز، دمای هوا در نیمه شمالی استان کاهش یابد.

خواجه زاده در بخش دیگری به بارش های پراکنده باران در ایرانشهر و توابع اشاره کرد و گفت: در شبانه روز گذشته از ایستگاه های شمس آباد ایرانشهر ۳.۵ و احمد آباد گورک ۲ میلی متر باران گزارش شده است. در شهر ایرانشهر نیز بارش خفیف داشته ایم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صد سند از آلمان هیتلری: انگیزه های جنگ جهانی دوم