آغاز برداشت عسل بهاره در قیروکارزین


آغاز برداشت عسل بهاره در قیروکارزین

مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین از آغاز برداشت عسل بهاره در این شهرستان خبر داد و گفت : عسل گیری از بالغ بر80 هزار کلنی زنبور عسل از اوایل اردیبهشت ماه آغاز شده و تا یکماه آینده ادامه دارد.

مهدی همتی اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود بیش از 700 هزار کیلوگرم عسل بهاره از زنبورستان‌های ساکن در این شهرستان استحصال شود.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی فارس، همتی با بیان اینکه بیش از 500 واحد زنبورداری بومی و مهاجر در قیروکارزین مستقر هستند، گفت: این افراد ضمن زمستان گذرانی و زنبور سازی، در فصل بهار عسل قابل توجهی برداشت می‌کنند.

این مقام مسئول، عسل‌های کُنار و مرکبات را از شاخص ترین انواع عسل‌های تولیدی شهرستان قیروکارزین دانست و افزود: بسته بندی و فرآوری عسل‌های تولیدی در افزایش ارزش افزوده این محصول بسیار حائز اهمیت است.

مدیر جهاد کشاورزی قیر و کارزین همچنین از عدم وجود آزمایشگاه ارزیابی کیفی محصول تولیدی، کارگاه‌های بسته بندی عسل و تولیدی‌های ابزار و کندو به عنوان کمبودهای پیش روی حرفه زنبورداری در این شهرستان نام برد و گفت: زمینه فعالیت در این بخش‌ها به خوبی فراهم است.

به گفته همتی؛ شرایط اقلیمی و سطح بیش از 11 هزار هکتاری مرکبات در این شهرستان موجب شده قیروکارزین از نقاط قشلاقی مستعد برای پرورش زنبورعسل باشد.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

دستگیری شکارچیان بی‌رحم خدنگ در خفر