کارفرمایان دغدغه کارگران را به سرعت حل و فصل کنند


کارفرمایان دغدغه کارگران را به سرعت حل و فصل کنند

رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: کارفرمایان و سرمایه‌گذاران در بخش‌های تولیدی و کارآفرینی باید دغدغه کارگران را در بخش‌های مختلف رفع کرده و به ارتقای بهره‌وری کمک کنند.


سیدناصر عتباتی ۱۲اردیبهشت همزمان با روز کارگر از بخش‌های مختلف کارخانه ذوب آهن اردبیل بازدید می‌کرد، اظهار کرد: این واحد تولیدی که با مشکلات مختلفی روبرو بود در حال حاضر به چرخه تولید بازگشته ولی همچنان کارگران آن با مشکلات و نارسائی‌هایی روبرو هستند.
وی با اشاره به معوقات حقوق و بیمه کارگران و عدم تامین برخی از نیازمندی‌های آنها در ماه‌های اخیر خاطرنشان کرد: با رایزنی و صحبتی که با کارفرمایان در این کارخانه داشتیم، قرار شد ظرف روزهای آینده حقوق معوقه کارگران در ماه‌های اسفند و فروردین و همچنین حق بیمه آنها در سه ماه گذشته پرداخت شود تا کارگران در بهره‌مندی از دفترچه تامین اجتماعی با مشکلی روبرو نشوند.
رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: کارفرما متعهد شد تادر روزهای آینده نسبت به تامین آب شرب این مجموعه اقدام کند و برخی از خواسته‌های کارگران را که قابل حل و فصل است به سرعت رفع نماید.
عتباتی افزود: برخی از مسایل مطرح شده از سوی کارگران به ویژه قرارداد نیروی انسانی قرار شد در جلسات تخصصی مورد ارزیابی قرار گیرد تا بر مبنای یک اصول و قواعد نظام‌مند و قانونمدار انعقاد قرارداد با کارگر انجام شده و مطالبات به حق این جامعه پرتلاش نیز به شایستگی ادا شود.
وی از کارگران به عنوان عناصر اصلی در تحقق شعار سال و محور پیشرفت استان یاد کرد و گفت: نیروی انسانی اصلی‌ترین ملاک و معیار توسعه جوامع است که در این بین کارگران و بازوی توانمند آنها می‌تواند در عرصه اقتصادی و بخش صنعت تحول آفرین عمل کند.
رئیس کل دادگستری استان اردبیل ادامه داد: ما در جلسات مختلف شورای گفتگو، ستاد تسهیل و کمیته حمایت قضائی از واحدهای تولیدی سعی‌مان بر تداوم فعالیت آنها با حفظ نیروی کار و توجه به منزلت کارگران است تا شکوفایی استان رقم بخورد.
در این بازدید مدیریت کارخانه ذوب آهن اردبیل قول مساعد داد؛ تا ظرف روزهای آینده و به میمنت روز کارگر بسته‌های معیشتی برای کارگران این کارخانه پرداخت شود.
انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

62 فوتی و 7390 مبتلای جدید کرونا در کشور