یک میلیون و 458 هزار تماس با 112 اردبیل ثبت شد


یک میلیون و 458 هزار تماس با 112 اردبیل ثبت شد

اردبیل - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل از ثبت بیش از یک میلیون و 458 هزار تماس با ندای امداد 112 در هفت ماه سال جاری خبرداد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان اردبیل ، عزت‌الله ضربی روز یکشنبه با اشاره به اینکه ۱۱۲ یک شماره بین‌المللی بوده و به عنوان شماره ملّی امداد و نجات در کشور محسوب می‌شود، گفت: یکی از ویژگی‌های این شماره این است که با تلفن همراه بدون سیم کارت نیز امکان برقراری تماس با ۱۱۲ امکان‌پذیر است.

وی افزود: واحد کنترل و هماهنگی عملیات معاونت امداد و نجات استان به منظور تسهیل در اطلاع‌رسانی و آسایش بیشتر افراد، با شماره ۱۱۲ ندای امداد به صورت ۲۴ ساعته پاسخگو و آماده دریافت حوادث و سوانح است.

ضربی گفت: در حال حاضر سامانه ندای امداد ۱۱۲ در تمامی مناطق استان اردبیل فعال بوده و شامل بخش‌های اعلام حادثه - خود امدادی و کمک‌های اولیه - آشنایی با حوادث، سوانح و اصول ایمنی - آشنایی با کیف امداد و نجات خانواده - ارسال نظرات، پیشنهادات و انتقادات می‌باشد.

استان اردبیل جزو ۱۰ استان کشور در زمینه فراوانی وقوع حوادث طبیعی به شمار می‌رود و هر از گاهی بروز حادثه‌هایی مانند زمین لرزه ، رانش زمین ، سیل ، خشکسالی ، صاعقه ، طوفان ، سرمازدگی ، برف سنگین ، سرما و یخبندان شدید خسارت و تلفاتی برجای می‌گذارد.

این استان ۵۰ هزار امدادگر آموزش‌دیده برای بکارگیری در حوادث احتمالی غیرمترقبه دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان