دولت هنگ کنگ نسبت به مداخله جویی غرب در این منطقه هشدار داد


دولت هنگ کنگ نسبت به مداخله جویی غرب در این منطقه هشدار داد

دولت منطقه اداری ویژه هنگ کنگ با انتشار بیانیه ای نسبت به «مداخله جویی» های کشورهای غربی در امور این منطقه هشدار داد.

دولت هنگ کنگ نسبت به مداخله جویی غرب در این منطقه هشدار داد

به گزارش فانوس، "سی سی تی وی" در این بیانیه که روز شنبه منتشر شد از مقام ها و سیاستمداران کشورهای آمریکا، انگلستان و اتحادیه اروپا به دلیل اظهار نظرهای مداخله جویانه بشدت انتقاد شده است.

شماری از مقام ها و سیاستمداران این کشورها بر اساس این گزارش، در روزهای اخیر بارها از دولت و پلیس هنگ کنگ و برخورد آنها با اعتراضات و دستگیری شورشیان انتقاد کرده اند.

بیانیه می افزاید چنین اظهار نظرهایی «مداخله جویی گستاخانه و آشکار در امور داخلی این منطقه و انگ زدن ها و اظهارنظرهای بیجا و نادرست» محسوب می شود و دولت هنگ کنگ چنین اظهاراتی را رد می کند.

بیانیه تاکید می کند که پس از بازگشت هنگ کنگ به تحت حاکمیت چین این منطقه با «اصل یک چین» موفق به پیشرفت شده و بسیار شرایط با ثباتی داشته است.

دولت هنگ کنگ مقام های این کشورهای غربی را به دلیل ترویج اخبار و اظهارات غیرمسوولانه تقبیح کرده و افزوده است که هنگ کنگ و مردم بر اساس قانون اساسی دارای خودمختاری عالی هستند.

پلیس هنگ کنگ بتازگی اعلام کرد که ۱۴ نفر را که درتجمعات غیرقانونی و بدون مجوز در سال ۲۰۱۹ میلادی و در جریان ناآرامی ها مشارکت داشته اند، دستگیر کرده است.

دولت هنگ کنگ در روزهای اخیر سطح هشدار را به دلیل نگرانی از شروع ناآرامی ها و شورش ها افزایش داده و هزاران پلیس را در سطح شهر مستقر کرده است.

همچنین از مخالفان خواسته شده است در این روزها که همه درگیر ویروس کرونا هستند با برپایی اعتراضات باعث بروز چالش های بیشتر اقتصادی و سیاسی برای این منطقه نشوند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

نتانیاهو انتظار دارد بایدن با او تماس بگیرد