برگزاری مسابقه کتابخوانی به مناسبت میلاد امام حسن(ع) به همت آستان علوی


برگزاری مسابقه کتابخوانی به مناسبت میلاد امام حسن(ع) به همت آستان علوی

بخش امور دینی آستان مطهر علوی از برگزاری یک مسابقه اینترنتی کتابخوانی به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی(ع) خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از شبکه امام علی(ع)، شعبه تبلیغات دینی وابسته به بخش امور دینی در آستان مطهر علوی، اعلام کرد: این شعبه یک مسابقه اینترنتی کتابخوانی را به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی(علیه السلام) برگزار می کند.

شیخ«هانی الکنانی» مسئول این شعبه، گفت: مسابقه اینترنتی کتاب «صلح امام حسن(علیه السلام)» در چارچوب طرح «آسمان برای اصلاح امت» همزمان با نیمه ماه مبارک رمضان که میلاد امام حسن مجتبی(علیه السلام) است، برگزار می شود.

الکنانی افزود: این کتاب شامل اطلاعات مهمی درباره زندگی سید جوانان اهل بهشت امام حسن(علیه السلام) است.

وی ادامه داد: آستان مطهر علوی جوایز ارزشمندی همچون انگشترهای نقره مزین به نگین مرمر به همراه مجموعه ای کتاب را به برگزیدگان این مسابقه اهدا می کند. همچنین مسئولان این آستان از طرف همه شرکت کنندگان در این مسابقه زیارت نیابتی را انجام می دهد.

علاقه مندان برای شرکت در این مسابقه می توانند کتاب صلح امام حسن(علیه السلام) را از لینک https://bit.ly/3bF5CcJ تهیه کنند.

گفتنی است، امام حسن مجتبی (علیه السلام) در 15 رمضان سوم هجری در مدینه منوره چشم به جهان گشود و پس از پدرش امام علی(علیه السلام) به مدت 10 سال امامت کرد. همسرش جعده به دستور معاویه، امام حسن (علیه السلام) را مسموم و به شهادت رساند. دو روایت درباره زمان شهادت ایشان وجود دارد، به طوری که شهید اول، کفعمی، شیخ بهایی، علامه مجلسی، شیخ کاشف الغطاء، محدث قمی و مرحوم صاحب جواهر، هفتم صفر را روز شهادت امام حسن مجتبی می دانند، اما شیخ کلینی و شیخ طبری و شیخ مفید، 28 صفر را روز شهادت ایشان اعلام کردند.

پایان پیام/44

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب کلاس اول دبستان