توزیع نان رایگان از فردا در هرات آغاز می‌شود


توزیع نان رایگان از فردا در هرات آغاز می‌شود

شهردار هرات گفت: به دستور غنی توزیع نان رایگان از فردا در این ولایت در نانوانی های آغاز می‌شود.

«غلام حضرت مشفق» شهردار هرات در گفتگو با خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس در این مورد گفت: طرح جدید حکومت برای توزیع نان به خانواده‌های نیازمند در هرات امروز با حضور وال ، شهرداری، اتحادیه پیشه وران و اتحادیه نانوائی تایید و از روز یکشنبه آغاز می‌شود.

وی افزود: در این طرح که در گام نخست برای ماه مبارک رمضان پیش بینی شده است، تیم های شهرداری در نواحی 15 گانه هرات 61 هزار خانواده نیازمند را شناسایی کرده اند که به تمام آنها نیز کارت توزیع نان داده شده است و این خانواده ها می‌توانند تا در هر روز تنها یک نوبت 10 عدد نان را از نانوائی‌های منطقه خود اخذ کنند و نیاز خود را رفع سازند.

شهردار هرات خاطرنشان کرد: در 15 ناحیه شهر هرات 720 نانوایی شناسایی و رایگان نان را در اختیار خانواده های نیازمند قرار داده و در هر روز 600 هزار نان پخته و به نیازمندان توزیع می‌شود. به گفته وی، تمامی آرد و امکانات مورد نیاز نانوائی ها نیز از سوی حکومت به انها داده می‌شود.

مشفق تاکید کرد: توزیع نان در هرات اولین گام از سوی شهرداری هرات است اما آنها با شدت گرفتن وضعیت موجود در هرات و افزایش مبتلایان به کرونا نیز امادگی دارند تا در کنار توزیع نان از نانوائی ها نیز کمک های جمع اوری شده و موجود در هر ناحیه شهری در اولین فرصت به خانواده های نیازمند توزیع کنند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر توزیع نان تا آخر ماه رمضان ادامه دارد اما این روند تا پایان پیروزی بر کرونا ادامه دارد.

«حاجی عبدالظاهر رحیمی» مسوول اتحادیه نانوائی‌ها در هرات نیز در این مورد گفت: مطابق به طرح ایجاد شده از سوی اداره محلی هرات نیز تمامی 720 نانوائی در 15 ناحیه شهری هرات از فردا پس از دریافت ارد و امکانات مورد نیاز نیز پخت رایگان خود را اغاز خواهند کرد و تنها با دادن کارت از سوی خانواده های نیازمند نیز هرروز یک وعده 10 عددنان به هر خانواده داده می‌شود.

وی تاکید کرد: این روند به صورت شفاف صورت خواهد گرفت و در این روند علاوه بر مسوولان اتحادیه نیز تیم خاص اداره محلی هرات نیز از این روند نظارت می‌کنند.

اشرف غنی به دلیل شیوع کرونا در افغانستان و بیکاری گسترده در این کشور دستور توزیع نان برای کمک به اقشار فقیر را صادر کرده است.

/انتهای پیام/

توزیع نان رایگان از فردا در هرات آغاز می‌شود
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.



تصاویر | سریع‌ترین 0 تا 100 خودروهای زمین