میشل عون: برای عبور از بحران اقتصادی نیازمند کمک‌های روسیه هستیم


میشل عون: برای عبور از بحران اقتصادی نیازمند کمک‌های روسیه هستیم

رئیس‌جمهور لبنان ضمن تشریح ابعاد بحران کنونی این کشور اعلام کرد بیروت برای عبور از بحران اقتصادی نیازمند کمک و حمایت فوری روسیه است.

میشل عون: برای عبور از بحران اقتصادی نیازمند کمک‌های روسیه هستیم

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، میشل عون، رئیس جمهور لبنان در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک روسیه اعلام کرد بحران کنونی لبنان دارای ۳ بعد است که چالش‌های خطرناکی در جامعه لبنان ایجاد کرده است.

وی تاکید کرد که سیاست‌های اشتباه اقتصادی در دراز مدت، فساد در قدرت حاکم و سستی بخش مدیریتی باعث شده شهروندان لبنانی اعتماد خود به دولت را از دست بدهند.

عون درباره ابعاد بحران‌های لبنان گفت: لبنان از یک سو با بحران آوراگان سوری مواجه است که تعداد بسیار زیاد آنان تاثیر آشکاری بر اقتصاد کشور داشته است. بحران دوم اوضاع اقتصادی سختی است که دولت برای مقابله با آن در تلاش است و بحران بعدی مبارزه با ویروس کروناست که در ماه‌های اخیر بار سنگینی بر شرایط اقتصادی کشور شده است.

وی با اشاره به اینکه دولت جدید غیرسیاسی و متشکل از متخصصان است تاکید کرد: دولت درصدد اعلام برنامه‌های اقتصادی برای برون رفت لبنان از فروپاشی اقتصادی است و انتظار داریم که برای خروج از این مرحله کمک‌های بین المللی دریافت کنیم.

رئیس جمهور لبنان افزود: در ابتدای راه نیازمند حمایت دوستانمان هستیم و روسیه به عنوان دولتی بزرگ و دوست تاریخی لبنان می‌تواند در بسیاری از طرح‌هایی که شورای وزارتی تصویب کرده است از ما حمایت کند.

وی درباره ماهیت کمک‌هایی که روسیه می‌تواند به لبنان داشته باشد گفت: این کمک‌ها می‌تواند از طریق سپرده گذاری و وام‌هایی با بازپرداخت طولانی مدت باشد. ما می‌خواهیم سریعا وارد عمل شوریم وبه حمایت فوری نیازمند هستیم، زیرا صبر و پایداری مردم با افزایش بیکاری، تشدید بحران اقتصادی و کاهش ارزش پول ملی کم شده است.

رئیس‌جمهور لبنان عنوان کرد: کانال‌های ارتباطی همواره میان دو کشور باز است و مسئولان روسیه از مشکلات و نیاز‌های لبنان به خوبی آگاه هستند و من مطمئن هستم که این کشور به زودی تصمیمی مناسب درخصوص کمک به لبنان اتخاذ خواهد کرد.

وی در این مصاحبه همچنین به مسئله ریاست جمهوری لبنان پرداخت و گفت با وجود اینکه جبران باسیل، رئیس جریان آزاد ملی و وزیر خارجه سابق این کشور با توجه به انیکه فردی با تجربه در عرصه سیاسی است شانس بالایی در رسیدن به پست ریاست جمهوری دارد، اما سخن گفتن از رقابت انتخاباتی زودهنگام تنها فرافکنی برخی سیاسیون لبنانی است.

میشل عون تاکید کرد که دموکراسی لبنان بر پایه انتخاب رئیس جمهور از سوی پارلمان است و نماینده‌های مردم هستند که رئیس جمهور آتی را تعیین می‌کنند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زشتی 9 ملکه زیبایی جهان بدون آرایش ! + عکس های قبل و بعد از مسابقه