چطور دوران بارداری خوبی داشته باشیم


دوران بارداری,دوران حاملگی,دوران بارداری چی بخوریم,ورزش در دوران بارداری,رابطه جنسی در بارداری,چطور دوران بارداری خوبی داشته باشیم




چطور دوران بارداری خوبی داشته باشیم

چطور دوران بارداری خوبی داشته باشیم

در دوران بارداری،مدام انتظار می کشید که چه زمانی فرزند شما متولد می شود، شما فکر می کنید بارداری روی ظاهر شما تاثیر گذاشته و ممکنه احساس خوبی نداشته باشید در این مطلب توصیه هایی می شود برای اینکه دوره بارداری راحت و کم خطری را سپری کنید.

سه ماه اول بارداری

در اوایل بارداری ، هورمون ها باعث می شوند سینه های شما احساس پر و خیس شدن داشته باشند . تغییر هورمون ها همچنین به ویژه در سه ماهه اول می توانند باعث بروز تهوع و یا بیماری صبحگاهی شوند. ممکن است واقعاً خسته شوید و نیاز به چرت زدن های گاه و بیگاه داشته باشید . اغلب این موارد در سه ماهه دوم بهتر می شوند.

در طول سه ماهه اول ممکن است به نظر برسد که تمام وقت می خوابید. تا سه ماهه سوم ، خوابیدن شب ها دشوار می شود، تکرر ادرار ، سوزش قلب ، ناراحتی و حتی اضطراب می تواند شما را از خواب بیدار کند. سعی کنید در سمت چپ خود بخوابید ، از بالش بین پاها و پشت سر استفاده کنید . در طول روز (قبل از ظهر) ورزش کنید. قبل از خواب زیاد مایعات بنوشید.

ورزش در دوران بارداری

ورزش در دوران بارداری انرژی بیشتری به شما می دهد و بدن شما را برای زایمان آماده می کند. ورزش تا زمانی که پزشک تایید کرد خوب است ، زنان سالم باید حداقل هر هفته دو ساعت و نیم ورزش کنند. تمرینات کم فشار مانند پیاده روی یا شنا را انتخاب کنید. اگر قبل از بارداری ورزش می کردید باید با نظر پزشک ادامه دهید ، در مورد دویدن ، انجام ایروبیک یا بلند کردن وزنه های کوچک ورزشی با پزشک خود مشورت کنید. حتماً مقدار زیادی آب بنوشید و در صورت احساس سرگیجه یا ضعف ، ورزش را متوقف کنید.

چند جلسه آبگرم می تواند یک درمان واقعی در دوران بارداری باشد. ماساژ باعث کاهش تنش و تسکین درد عضلات می شود. بسیاری از روش های درمانی وجود دارد که برای شما بی خطر است ، اما از مواردی که دمای بدن شما را بالا می برد ، مانند حمام گرم و جلسات سونا خودداری کنید. ممکن است پوست صورت شما نسبت به سایر نقاط بدن به آب گرم حساس تر باشد.

تغییر اخلاق در بارداری

با وجود هورمونهایی که در بارداری تغییر یافته اند ، تقریبا احساس خستگی و فشار خواهید کرد . شما تنها نیستید... خیلی از زنهای باردار نوسانات خلقی و روحی دارند. مراقب خودتان باشید ،استراحت کنید، فعالیت‌های استرس‌زا نداشته باشید و صحبت با دوستتان را امتحان کنید. اگر احساس افسردگی می کنید، به دکترتان بگویید.

در بارداری چی بخوریم

چطور دوران بارداری خوبی داشته باشیم

احتمالاً روزانه به 100- کالری اضافی نیاز خواهید داشت. آن کالری اضافی را می توانید از همه گروه های غذایی - غلات ، میوه و سبزیجات ، گوشت و لوبیا و لبنیات انتخاب کنید. صبحانه را از دست ندهید و میان وعده غذایی بخورید. از خوردن غذاهای حاوی تخم مرغ یا گوشت خام یا پخته نشده ، انواع خاصی از ماهی ها که دارای جیوه زیاد هستند ، غذاهای لبنی نشده استفاده نکنید، مگر اینکه قبل از مصرف چخته شوند یا حرارت ببینند.

در هنگام بارداری به اسید فولیک اضافی ، کلسیم و آهن نیاز دارید. بهترین راه برای به دست آوردن آنها از طریق غذای سالم است، هر چند در کنار آن باید ویتامین و یا مکمل های پیشنهادی که توسط پزشک توسیه می شود را مصرف کنید. برخی از زنان باردار ممکن است برای جبران کمبودهای ویتامین هایی مانند آهن یا 12B به مکمل ها نیاز داشته باشند. مقدار زیادی آب یا مایعات بنوشید: روزانه 12 فنجان توصیه می شود (حدود 20٪ از مصرف روزانه آب خود را از غذا دریافت می کنید). برای نوشیدن آب منتظر تشنه شدن نشوید.

رابطه جنسی در دوران بارداری

رابطه جنسی در دوران بارداری بی خطر است، مگر آنکه پزشکتان شما را منع کرده باشد، ممکن است لازم باشد حالت های جنسی جدیدی را امتحان کنید . ممکن است سینه و نوک سینه شما حساس شود. با همسر خود در مورد وضعیتی که احساس راحت تر دارید صحبت کنید. با بزرگ شدن شکم ، شاید لازم باشد پوزیشنهای مختلف را امتحان کنید. به پزشک اطلاع دهید که آیا رابطه جنسی باعث ایجاد گرفتگی یا خونریزی می شود یا نه. با غذا خوردن درست ، ورزش کردن و داشتن نگرش مثبت می توانید تا حد ممکن از بارداری خود لذت ببرید.

این مطلب در تاریخ سه شنبه 15 اردیبهشت 1399منتشر شده است
اشتراک گذاری مطلب
چطور دوران بارداری خوبی داشته باشیم چطور دوران بارداری خوبی داشته باشیم چطور دوران بارداری خوبی داشته باشیم
امتیاز:5
دسته بندی
مقالات پزشکی و بهداشتی
تعداد بازدید
9




نظر شما در مورد مطلب چطور دوران بارداری خوبی داشته باشیم چیست
:نام
:ایمیل
نظر شما
عدد بالا چند است؟ ثبت نظر




بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تصاویر | سریع‌ترین 0 تا 100 خودروهای زمین