کیش در کمین ویروس کرونا


کیش در کمین ویروس کرونا

کیش - ایرنا- حدود سه ماه از مبارزه بی امان با ویروس کرونا در جزیره کیش می گذرد و اکنون این جزیره باگذر از دورانی پر التهاب جانی دوباره گرفته و مردم آرام آرام زندگی روز مره را از سرمی گیرند.

حلقه محاصره کرونا در جزیره همیشه بهار کیش، تنگتر شده و عقربه متبلایان به این بیماری ۲۰ روز است که روی عدد ۵۲ نفر متوقف شده، حالا این جزیره به عنوان یکی از مناطق سفید کشور، می رود تا روزهایی تازه را تجربه کند.

مشاغل و کسب کار یکی پس از دیگری با رعایت فاصله گذاری فعال شده، فروشگاه و مراکز تجاری در انتظار مشتری نشسته اند، موانع ورود به تفرجگاهها و سواحل کیش برداشته شده و تردد در خیابانها و معابر با احتیاطی بی سابقه از سر گرفته شده است.

صاحبان مشاغل بی خطر و کم خطر دست به کار شده اند، فعالیت طرحهای عمرانی از سرگرفته شده، کارگران به کار باز گشته اند و دست اندر کاران مشاغل مختلف در تکاپوی از سرگیری کسب و کارند.

روزی دیگر آغاز شده و فصلی تازه در پیش است، حالا می توان نفسی عمیق کشید و عطر گلهای رنگارنگ اطلسی را که در سراسر جزیره کاشته شده حس کرد و شکوفه های همدلی را که در کوران کرونا به بار نشسته، برای همیشه به خاطر سپرد.

گرچه روزهای سخت مبارزه باکرونا و ضرورت رعایت موارد بهداشتی موجب شده که مردم به ظاهر از یگدیگر فاصله بگیرند، اما واقعیت این است که همدلیها و همدردیها بین اقشار مختلف مردم افرایش یافته است بگونه ای که می توان گفت رویکردی واحد نسبت به زندگی و روابط اجتماعی در قلب مردم جوانه زده است.

راه اندازی پویشهای همدلی، بخشش اجاره بهای غرفه های تجاری توسط مالکان، مشارکت فراگیر در حمایت از آسیب دیدگان ناشی از توفان کرونا، توزیع بسته های حمایتی بین نیازمندان، مشارکت بی دریغ خیران و جامعه بازاریان در تامین دارو و تجهیزات پزشکی و ابزار مبارزه با ویروس کرونا، همدلی مسئولان جزیره، از خودگذشتگی کادر درمانی و بسیج همگانی، مصادیق روشن از شکفتن و به بار نشستن گلهای مهربانی در تنگنای توفان کرونا است.

در پرتو این داشته های غنی امید به گذر از بحران و جبران زیانهای فلج کننده کرونا در بخشهای اقتصادی و گردشگری جزیره کیش افزایش یافته است، با اینحال به گفته منابع آگاه اعلام کیش به عنوان منطقه سفید نه تنها به معنای نبود بیماری کرونا در این جزیره نیست بلکه این امر ممکن است باکاهش حساسیتها برای وضعیت پایدار فعلی مخاطره آمیز باشد.

در این زمینه سعید پور علی دبیر شورای سلامت کیش در شانزدهمین نشست این شورا بر رعایت دقیق اصول بهداشتی و فاصله گذاریهای اجتماعی برای حفظ و پایداری این شرایط و ریشه کنی ویروس کرونا تاکید کرد. ویروسی شوم که سفر به دور دنیا را از ووهان چین آغاز کرد و در مدتی کوتاه بر سراسر جهان سایه افکند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


قهرمانی پیشکسوتان استقلال/ 150 میلیون تومان عواید جام صرف امور خیریه