سیل در سمنگان بیش از 1300 منزل مسکونی و مغازه را تخریب کرد


سیل در سمنگان بیش از 1300 منزل مسکونی و مغازه را تخریب کرد

منابع محلی در ولایت سمنگان می‌گویند که سیلاب‌های ناشی از بارش باران شدید و تگرگ در شهرستان‌های خرم و سارباغ، حضرت سلطان، دره صوف پایین و مرکز این ولایت سه نفر را زخمی و بیش از یک‌هزار و ۳۰۰ منزل...

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، منابع محلی در ولایت سمنگان می‌گویند که سیلاب‌های ناشی از بارش باران شدید و تگرگ در شهرستان‌های خرم و سارباغ، حضرت سلطان، دره صوف پایین و مرکز این ولایت سه نفر را زخمی و بیش از یک‌هزار و ۳۰۰ منزل مسکونی و دکان را تخریب کرده است.

محمدصدیق عزیزی، سخنگوی والی سمنگان به روزنامه اطلاعات روز گفت که حوالی ساعت ۷:۰۰ شب گذشته (دوشنبه، ۱۵ ثور) در نتیجه بارش باران و تگرگ در شهرستان خرم و سارباغ این ولایت سیلاب جاری شده و در مسیرش به‌سوی شهر ایبک، یک‌هزار و ۲۲۷ منزل مسکونی را تخریب کرده است.

عزیزی گفت که خانه‌های تخریب‌شده در شهرستان‌های خرم و سارباغ و حضرت سلطان و شهر ایبک تخریب شده است.

به گفته او، آمار ارایه شده از تخریب منازل ابتدایی بوده و امکان افزایش آن وجود دارد. او تأکید کرد که حدود ۷۰ درصد از منازل به‌صورت کلی و باقی منازل نیز به‌صورت جزیی تخریب شده است.

سخنگوی والی سمنگان افزود که صدها رأس دام نیز در نتیجه جاری شدن سیلاب در شهرستان‌های یادشده از بین رفته و چندین حجر آسیاب، کانال‌های جوی، جاده، سربند آب‌گردان و صدها جریب زمین کشاورزی و باغ‌ها نیز تخریب شده است.

از طرفی دیگر نیز، عزیزی گفت که در اثر جاری شدن سیلاب در شهرستان دره صوف پایین سمنگان نیز ۷۰ باب منزل مسکونی و هشت باب مغازه تخریب شده است.

وی افزود که تیم‌های امداد در هماهنگی با مؤسسات همکار به مناطق آسیب‌دیده اعزام شده و آمار نهایی خسارات بعدا اعلام می‌شود.

انتهای پیام/

سیل در سمنگان بیش از 1300 منزل مسکونی و مغازه را تخریب کرد
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.



انجام بیش از60 عملیات امنیتی در ولایت زون شمال/ بازشدن شاهراه جوزجان – فاریاب دست‌آورد...