هوای زنجان گرم می‌شود


هوای زنجان گرم می‌شود

زنجان - ایرنا - رییس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان، گفت: دمای هوای زنجان از روز جمعه با افزایش نسبی مواجه خواهد شد.

سونا صرفی، روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: روز جمعه /۱۹ اردیبهشت ماه/ بیشینه دمای هوای این استان بین سه تا پنج درجه سانتیگراد افزایش خواهد داشت و آسمان نیز بارانی نخواهد شد.

وی با بیان اینکه بعدازظهر روز شنبه /۲۰ اردیبهشت ماه/ رگبار باران همراه با رعد و برق برای برخی از مناطق این استان پیش بینی می شود، اظهار داشت: دمای فعلی شهر زنجان ۹ درجه سانتیگراد بالای صفر است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت ۶ درجه سانتیگراد کاهش نشان می دهد.

صرفی به کمینه و بیشینه دمای هوای مناطق مختلف استان طی ۲۴ ساعت گذشته اشاره کرد و افزود: در مدت یاد شده میزان دما از ایستگاه‌های خیرآباد ۷ و ۱۸، قیدار ۷ و ۱۷، دندی ۷ و ۱۸، زرین رود ۷ و ۲۰، سجاس ۸ و ۱۸، فرودگاه زنجان ۸ و ۱۹، پری ۸ و ۱۹، دانشگاه زنجان ۸ و ۱۸، زنجان ۸ و ۱۸، حلب ۸ و ۲۰، صائین قلعه ۹ و ۲۰، فیله خاصه ۹ و ۲۱، نیک پی ۱۰ و ۲۰، گرماب ۱۰ و ۱۹، خرمدره ۱۰ و ۲۲، ابهر ۱۱ و ۲۱، ماهنشان ۱۱ و ۲۰، چورزق ۱۵ و ۲۵، آببر ۱۵ و ۲۳ و گیلوان ۱۷ و ۲۷، گزارش شد.
رییس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان به وضعیت بارندگی در زنجان اشاره کرد و گفت: آسمان زنجان تا ظهر امروز /پنجشنبه/ ابری و تا قسمتی ابری و در برخی نقاط با بارش پراکنده باران بهاری و ضعیف و از بعدازظهر نیز شاهد وزش باد نسبتا شدید با سرعت ۴۰ تا ۷۰ کیلومتر خواهیم شد.

در حال حاضر، استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن تبریک روز دختر + پیام های خاص برای تبریک روز دختر و جملات ناب