حقوق بشر افغانستان: در 10 روز اول ماه رمضان 23 غیرنظامی کشته شده‌اند


حقوق بشر افغانستان: در 10 روز اول ماه رمضان 23 غیرنظامی کشته شده‌اند

کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان اعلام کرد طی 10 روز نخست ماه مبارک رمضان خشونت‌ها در این کشور کاهش نیافته و در این مدت، ۴۳ غیرنظامی از جمله سه زن و دو کودک کشته و ۷۳ غیرنظامی دیگر از جمله ۱۹...

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان اعلام کرد طی 10 روز نخست ماه مبارک رمضان خشونت‌ها در این کشور کاهش نیافته و در این مدت، ۴۳ غیرنظامی از جمله سه زن و دو کودک کشته و ۷۳ غیرنظامی دیگر از جمله ۱۹ زن و ۱۸ کودک زخمی شده‌اند.

در گزارش این کمیسیون که امروز (پنج‌شنبه، ۱۸ ثور) منتشر شده، آمده است که این تعداد غیرنظامیان در نتیجه انفجار مین‌های کنار جاده‌ای، ترور، کشتار و حملات هدفمند، حملات راکتی و حملات انتحاری در ولایت‌های کابل، غزنی، لوگر، قندهار، پکتیا و هلمند کشته و زخمی شده‌اند.

براساس این گزارش، در جریان ده روز نخست ماه مبارک رمضان افزون بر تلفات نظامی طرف‌های درگیر، اصول و قواعد اساسی حقوق بین‌الملل بشردوستانه نیز به‌گونه مکرر نقض شده است.

کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان همچنین گفته است که طالبان عامل تلفات ۶۸ تن از غیرنظامیان (۲۹ کشته و ۳۹ زخمی) بوده و نیروهای طرفدار دولت نیز عامل تلفات ۱۶ غیرنظامی از جمله یک کشته و ۱۵ زخمی بوده‌اند.

در این مدت همچنین ۱۳ غیرنظامی از سوی افراد ناشناخته کشته و ۱۹ غیرنظامی دیگر زخمی شده‌اند.

کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان ضمن ابراز نگرانی از نقض مکرر حقوق بین‌الملل بشردوستانه و افزایش تلفات غیرنظامیان، همچنین از طرف‌های درگیر خواسته است که با احترام به ماه مبارک رمضان و به دلیل بحران همه‌گیری ویروس کرونا خشونت‌ها را متوقف کنند.

انتهای پیام/

حقوق بشر افغانستان: در 10 روز اول ماه رمضان 23 غیرنظامی کشته شده‌اند
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تست شخصیت شناسی/ در این تصویر چه می بینید؟