بیش از 14 هزار کیلومتر شبکه گاز در کردستان نشت‌یابی شد


بیش از 14 هزار کیلومتر شبکه گاز در کردستان نشت‌یابی شد

سنندج - ایرنا - مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: سال گذشته 14 هزار و 200 کیلومتر شبکه توزیع و خطوط تغذیه و 286 هزار و 752 مورد انشعاب گاز در استان نشت‌یابی شد.

احمد فعله‌گری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پارسال ۸۰۴ مورد نشتی درجه یک شبکه گاز در کردستان کشف شد که با اعلام فوری، اقدام لازم برای رفع آن صورت گرفت.

وی تعداد نشت‌های ناایمن شناسایی شده شبکه گاز را در استان سه هزار و ۳۲۸ مورد اعلام کرد و افزود: این موارد اغلب بخاطر حفاری‌های غیرمجاز، ساخت و ساز و توسعه بافت‌های شهری بدون اعلام و هماهنگی با شرکت گاز استان به وجود آمد.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان با بیان اینکه نشت گاز اتفاق خطرناکی است که همواره امکان بروز آن در مسیر خطوط لوله وجود دارد، یادآور شد: در تاسیسات زیرزمینی به علت مخفی بودن، امکان نفوذ گاز نشت یافته به منازل مسکونی در شهرها، روستاها و مناطق خطرناک وجود دارد که در صورت عدم تشخیص، حادثه‌ساز خواهد بود.

فعله‌گری تاکید کرد: به دلیل حساسیت این موضوع، برای نشت یابی خطوط تغذیه و شبکه توزیع گاز هر سال برنامه ریزی مدونی انجام و مناطق مختلف مورد بازرسی قرار می‌گیرد ضمن اینکه امسال نیز این برنامه در دستور کار قرار دارد.

در حال حاضر ۵۳۴ هزار مشترک در بخش‌های خانگی، تجاری، صنعتی و عمومی، ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۲ درصد جمعیت روستایی استان از خدمات شرکت گاز کردستان بهره‌مند هستند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب کلاس اول دبستان