شناسایی 6 فرد مبتلا به کرونا در زندان ننگرهار


شناسایی 6 فرد مبتلا به کرونا در زندان ننگرهار

مقام‌های محلی در ولایت ننگرهار می‌گویند که شش مورد ابتلا به ویروس کرونا در این ولایت شناسایی شده است.

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، مقام‌های محلی در ولایت ننگرهار می‌گویند که شش مورد ابتلا به ویروس کرونا در این ولایت شناسایی شده است.

عطاءالله خوگیانی، سخنگوی والی ننگرهار، روز یک‌شنبه، بیست‌ویکم ثور، به روزنامه ۸صبح گفت که پس از ثبت شش مورد ابتلا به ویروس کرونا در زندان ننگرهار، والی این ولایت دستور آماده‌باش کامل در زندان‌ها را داده است.

به ‌گفته‌ خوگیانی، از هفت نمونه مشکوک به کرونا در زندان ننگرهار، نتیجه شش مورد آن مثبت تشخیص داده شده است.

خوگیانی افزود که شاه‌محمود میاخیل، والی ننگرهار به ریاست عمومی، مسوولان زندان‌ها و دیگر نهادهای مرتبط دستور داده است تا برای جلوگیری از انتشار بیش‌تر ویروس کرونا در زندان، به صورت جدی تلاش کنند.

والی ننگرهار با مقام‌های بهداشتی و مسوولان زندان، روز یک‌شنبه‌ دیدار کرده است.

شاه‌محمود میاخیل در این دیدار گفته است که بیماران کرونایی در زندان در قرنطینه نگه‌داشته شوند و همچنین افراد مشکوک به کرونا نیز در جایگاه‌های جداگانه باید نگهداری شوند. ۱۲ واقعه‌ مشکوک دیگر در زندان ننگرهار نیز ثبت شده است.

وی همچنین از کمیسیونی که با هدف اجرای فرمان غنی برای آزادی زندانیان و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در زندان‌ها کار می‌کند، نیز خواسته است تا کار خود را به صورت شفاف به پیش ببرد.

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در زندان‌ها، محمداشرف غنی، تا کنون دو فرمان را برای آزادی حدود ۲۲ هزار زندانی صادر کرده است. بر اساس فرمان اولی حدود نُه تا ۱۰ هزار زندانی آزاد می‌شوند و بر اساس فرمان دومی که به مناسبت هشتم ثور صادر شده است، قرار است بیش از ۱۲ هزار زندانی آزاد شوند.

انتهای پیام/

شناسایی 6 فرد مبتلا به کرونا در زندان ننگرهار
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.



پیاده روی160کیلومتری زن هندی پس از زایمان