تندیس جدید سیامند رحمان در اشنویه رونمایی شد


تندیس جدید سیامند رحمان در اشنویه رونمایی شد

مهاباد- ایرنا- تندیس جدید هرکول همیشه خندان (سیامند رحمان) قویترین پاراوزنه‌بردار معلول جهان امروز سه‌شنبه طی مراسمی در ورودی این شهرستان رونمایی شد.

رییس اداره ورزش و جوانان اشنویه در این مراسم که با حضور فرماندار و شماری از مسوولان این شهرستان، خانواده مرحوم سیامند رحمان و شماری از علاقه‌مندان به وی برگزار شد اظهار داشت: این تندیس با مشارکت نماینده فعلی اشنویه و نقده در مجلس شورای اسلامی و با همکاری شهرداری اشنویه ساخته شده است.

رحیم تیموری با بیان‌ اینکه برای ساخت این تندیس ۶۰۰ میلیون ریال هزینه شده است افزود: در نشستی که پیشتر آن مرحوم با نماینده اشنویه و نقده داشت درخواست اصلاح تندیس را مطرح کرده بود که اصلاح و امروز مورد رونمایی قرار گرفت.

وی گفت: پیش بینی شده است هر سال برنامه‌های خاصی جهت زنده نگه داشتن یاد و خاطره این قهرمان ورزشی در این شهرستان برگزار شود.

«رحمان» قوی‌ترین وزنه‌بردار معلول جهان، یازدهم اسفندماه سال گذشته در سن ۳۱ سالگی در منزلش دچار ایست قلبی شد و جان به جان آفرین تسلیم کرد.

مرحوم سیامند رحمان که از طرف دوستداران و هوادارانش به هرکول خندان ایران لقب گرفته بود، به اعتراف مربیان و کارشناسان این رشته از امیدهای مطرح رشته پاراوزنه‌برداری جهان بود و آینده‌ای بسیار درخشان برایش متصور بودند.

«سیامند رحمان» در پاراالمپیک ۲۰۱۶ «ریو» با مهار وزنه ۳۱۰ کیلوگرمی تاریخ‌ساز شد؛ وی پس از کسب مدال طلای مسابقات جهانی ۲۰۱۹ قزاقستان عنوان کرد که در توکیو دوباره خواهد درخشید.

۲ مدال طلای پاراالمپیک ۲۰۱۲ لندن و ۲۰۱۶ ریو، پنج مدال طلا و یک نقره مسابقات قهرمانی جهان و سه مدال طلای بازی‌های پارآسیایی ۲۰۱۰ گوانژو، ۲۰۱۴ اینچئون و ۲۰۱۸ جاکارتا از سیامند ورزشکاری برجسته در سطح رقابت‌های بین‌المللی ساخته بود.

سیامند رحمان متولد ۱۳۶۷ و اهل شهرستان اشنویه از توابع آذربایجان‌غربی و وزنه‌بردار سنگین وزن ایران بود که در سال ۱۳۸۷ برای اولین‌بار به اردوی تیم ملی وزنه‌برداری معلولان دعوت شد.

«سیامند رحمان» ملی‌پوش پرافتخار پاراوزنه‌برداری ایران همچنین به‌ عنوان یکی از ستارگان کمپین معرفی پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو معرفی شده بود؛ وی همچنین چندین بار در نظرسنجی کمیته بین‌المللی پارالمپیک بهترین ورزشکار ماه انتخاب شده بود.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

صدرنشینی ملی‌حفاری در لیگ برتر وزنه‌برداری