نیکو هالکنبرگ از بازگشتش به فرمول یک صحبت می کند


فرمول یک ایران – نیکو هالکنبرگ می گوید، بازگشتش به فرمول یک جزو اهداف شغلی اصلی اوست. اما تنها فرصتی که او را “هیجان زده” کند، به او امکان بازگشت به رقابت های حرفه ای را می دهد. هالکنبرگ، صندلی خود را در پایان سال گذشته پس از تقریباً یک دهه حضور در گرید، هنگامی از دست داد که رنو تصمیم گرفت تا استبان آکون را برای فصل 2020 در کنار دیگر راننده ی خود...

فرمول یک ایراننیکو هالکنبرگ می گوید، بازگشتش به فرمول یک جزو اهداف شغلی اصلی اوست. اما تنها فرصتی که او را “هیجان زده” کند، به او امکان بازگشت به رقابت های حرفه ای را می دهد.

هالکنبرگ، صندلی خود را در پایان سال گذشته پس از تقریباً یک دهه حضور در گرید، هنگامی از دست داد که رنو تصمیم گرفت تا استبان آکون را برای فصل ۲۰۲۰ در کنار دیگر راننده ی خود دنیل ریکاردو، در ترکیب تیم قرار دهد. هالکنبرگ پس از آن که نتوانست در تیم های هاس و آلفارومئو صندلی به دست بیاورد، بازگشت به تیم سابق خود، ویلیامز را نیز رد کرد و به این ترتیب مجبور به کناره گیری از رقابت های حرفه ای فرمول یک، در فصل 2020 شد.

نیکو هالکنبرگ در آخرین مصاحبه ی خود توضیح داد، در حالی که در طول زمستان از تماشای تست های پیش فصل تیم ها لذت می‌برد، اما در تمام این مدت بازگشت به مسابقات حرفه ای فرمول یک، هدف اول او بوده ‌است.

هالکنبرگ در مصاحبه ای با CNN گفت:

من برای این کار بسیار آماده هستم. بازگشت به فرمول یک هنوز هم جزو اهداف اصلی من است. اما در حال حاضر این یک مساله ی بسیار دشواری است. در شرایط فعلی کاملاً واضح است که بگوییم عوامل زیادی در آنجا وجود دارد، که مانع من می شود و فعلا همه ی مسائل در فرمول یک به نوعی وارونه است.

من هنوز با فرمول یک در ارتباط هستم و همین طور در تماس با مردم. هنوز برای تصمیم گیری و نظر دادن برای آینده کمی زود است، اما اگر شانسی وجود داشته باشد، مطمئناً از آن استفاده خواهم کرد.

نیکو هالکنبرگ از بازگشتش به فرمول یک صحبت می کندنیکو هالکنبرگ از بازگشتش به فرمول یک صحبت می کند

نیکو هالکنبرگ – تیم رنو

او همچنین اضافه کرد:

اگر این یک فرصت خوب و شرایطی باشد که واقعاً مرا هیجان زده کند و من را به سمت خود سوق دهد، قطعاً آن را به دست خواهم آورد.

هالکنبرگ در اولین سال حضور خود در تیم ویلیامز در فصل 2009 توانست 22 امتیاز و 1 پول پوزیشن را بعد از 5 سال برای این تیم به دست آورد، اما نتوانست در 177 مسابقه ای که در آن حضور داشت سکویی به دست آورد و این خود یک رکورد در تمام دوران فرمول یک است.

بازگشت به ویلیامز برای سال 2020 با توجه به عدم رقابتی بودن اتومبیل های این تیم برای هالکنبرگ ناخوشایند بود. اما راننده ی آلمانی با گفتن این جمله که “او راننده ی مناسبی برای این تیم بریتانیایی نیست” ، از قبول صندلی این تیم اجتناب کرد. نیکو هالکنبرگ گفت که اگر قصد بازگشت داشته باشد، باید “یک ماشین مناسب و معقول” که فرصتی خوبی برای رقابت به او می دهد، در اختیار داشته باشد.

راننده ی آلمانی ادامه داد:

منظور من به طور واضح پیروزی نیست، اما حداقل آن چیزی که شما می‌توانید با آن کار کنید، یک اتومبیل و یک تیم است که به شما اجازه می‌دهد، حداقل تا رده دهم بالا بیایید.

وی افزود :

دلم برایم فرمول یک تنگ شده است؛ همکاری با یک تیم؛ کارکردن با دوستانم؛ کلنجار رفتن با اعضای تیم گاهی اوقات بیشتر از زمان های دیگر. تمام این ها سرگرم کننده است، و من بسیاری از این ها را از دست می دهم.

این نوشته را به اشتراک بگذارید

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اتومبیل‌رانی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قیمت تولیدات ایران‌خودرو در بازار +جدول