صادرات ایران به افغانستان در حال بازگشت به شرایط عادی است


صادرات ایران به افغانستان در حال بازگشت به شرایط عادی است

رئیس اتاق مشترک ایران و افغانستان گفت: با بازگشایی مرزهای مشترک دو کشور طی دو هفته اخیر صادرات ایران به افغانستان در حال بازگشت به شرایط عادی است.

سید حسین سلیمی،‌ رئیس اتاق مشترک ایران و افغانستان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، گفت: مرزهای ایران و افغانستان برای عبور کالا باز است و صادرات ایران به افغانستان طی دو هفته اخیر تقریبا در جریان عادی قرار گرفته است.

رئیس اتاق مشترک ایران و افغانستان گفت: به دلیل کنترل‌های بهداشتی طرف افغان صادرات به این کشور به کندی انجام می‌شود و البته تعداد زیاد کامیون‌ها در مرز هم مزید بر علت شده است.

وی اظهار داشت: به علت ممنوعیت‌های صادراتی پس از شیوع ویروس کرونا مشکلاتی برای صادرکنندگان در صادرات به این کشور به وجود آمده بود که اکنون با باز شدن مرزها بین دو کشور سیل عظیمی از کامیون‌ها به سمت مرزها حرکت کرده و با توجه به ظرفیت‌های محدود گمرک کشور افغانستان موجب کندی صادرات در مرزها شده است.

سلیمی از کاهش صادرات ایران به افغانستان در سال جاری خبر داد و افزود: به علت بسته بودن مرزها طی ماه‌های اخیر این امر طبیعی است، ضمن این که به علت محدودیت‌های صادراتی پس از شیوع ویروس کرونا کاهش صادرات به اغلب کشورها اتفاق افتاده است.

رئیس اتاق مشترک ایران و افغانستان میزان تجارت سالانه دو کشور را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ حدود 3 میلیارد دلار عنوان کرد و گفت: افغانستان سالانه حدود 30 میلیون دلار کالا به ایران صادر می‌کند؛ بنابراین این حجم تجارت بین دو کشور مربوط به صادرات ایران به افغانستان است.

وی افزود: بیشترین حجم صادرات ایران به افغانستان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مواد غذایی و کالاهای مصرفی تشکیل می‌دهد.

سلیمی گفت: یکی از مشکلات صادرکنندگان ایرانی به افغانستان بازگشت ارز حاصل از صادرات و عمل به تعهدات ارزی است، زیرا در شرایط فعلی مشکل نقل و انتقال مالی وجود دارد و این امر موجب سختی بازگشت ارز حاصل از صادرات به کشور شده است.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

صادرات ایران به افغانستان در حال بازگشت به شرایط عادی است
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.



تاثیر شگفت انگیز رابطه جنسی بر زیبایی زنان