دانشگاه رازی در حوزه پژوهش‌های باستان‌شناسی ورود کند


دانشگاه رازی در حوزه پژوهش‌های باستان‌شناسی ورود کند

کرمانشاه - ایرنا- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه در دیدار با رییس دانشگاه رازی بر لزوم ورود این دانشگاه در حوزه پژوهش‌های باستان‌شناسی، تاریخی و برپایی رویدادهای گردشگری تاکید کرد.

امید قادری روز پنجشنبه در دیدار با رییس و معاونین دانشگاه رازی کرمانشاه که در دفتر رییس دانشگاه رازی برگزار شد، بر لزوم توسعه همکاری های ۲ جانبه و عقد تفاهم نامه فی مابین تاکید کرد و گفت: در حوزه های مختلف تعاملات خوبی داشته ایم به ویژه در حوزه تاریخ و باستان شناسی که باید در حوزه های گردشگری و صنایع دستی نیز این همکاری افزایش یابد.
مدیرکل میراث فرهنگی کرمانشاه با اشاره به ثبت ملی بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ اثر تاریخی و ثبت جهانی بیستون گفت: یکی از دلایلی که ثبت های جهانی در استان با وجود ظرفیت های زیاد انجام نشده است، نیاز مبرم به مسائل پژوهشی است.
او افزود: دانشگاه خاستگاه پژوهش است و مابه این مساله نیاز داریم در این زمینه برای امضای هر نوع تفاهم نامه ای آمادگی همکاری داریم.
قادری تاکید کرد: در خصوص شناسایی آثار نیز حاضر به همکاری با دانشگاه هستیم و امیدواریم دانشگاه در این عرصه به صورت عملیاتی وارد شود.
او با بیان اینکه برگزاری همایش های مشترک و تبلیغات و رویدادسازی می‌تواند به توسعه گردشگری استان کمک کند، اطهارداشت: رویداد بهانه ای برای جذب گردشگری است و اخذ میزبانی رویداد بین المللی گردشگری و اکوتوریسم کرمانشاه ۲۰۲۰ در این راستا بوده است.
قادری تصریح کرد: تکمیل زیرساخت های گردشگری و استفاده از ظرفیت همه دستگاه‌ها برای توسعه گردشگری و سوق دادن اعتبارات استان در این راستا از جمله اهداف جانبی این رویداد بوده است.
مدیرکل میراث فرهنگی کرمانشاه با بیان اینکه اداره کل میراث فرهنگی، دانشگاه رازی و صدا و سیما به عنوان شورای سیاست گذاری این رویداد نقش تعیین کننده ای در پیشبرد اهداف آن دارند، اظهارداشت: ۲۰۲۰ کار بزرگی است که می‌توانست یک موتور محرک برای رونق اقتصادی منطقه باشد که متاسفانه به خاطر شیوع ویروس کرونا ما الان عملا از برنامه ها عقب مانده ایم و نتوانستیم رویدادها را پیش ببریم اما در حوزه زیرساخت ها در حال تکمیل ظرفیت ها هستیم.
رییس دانشگاه رازی کرمانشاه نیز در این نشست اظهارداشت: اگر در زمینه های فرهنگی تعاملات بیشتری داشته باشیم می توان کارهای بزرگ و اثرگذاری در استان انجام داد.
ابراهیم اعلمی آل آقا افزود: گروه باستان شناسی دانشگاه به سمت تحصیلات تکمیلی سوق یافته است و برنامه ریزی لازم برای راه اندازی رشته های گردشگری نیز در دست اقدام است.
اعلمی با تاکید بر اینکه آماده همکاری در زمینه های مشترک هستیم، گفت: دانشگاه ظرفیت بالایی در برگزاری استارتاپ ها و همایش ها دارد و در حوزه پژوهشی نیز امکان گسترده همکاری وجود دارد.
رییس دانشگاه رازی گفت: این تعاملات باید به یک چهارچوبی برسد که خود سازمان ها مسائل را پیش ببرند و حلقه ارتباطی و کارگروه مشترک شکل گیرد.
اعلمی با بیان اینکه دانشگاه با توجه به ظرفیت علمی و پژوهشی و توان نوآوری می تواند منشاء همکاری های مشترک شود، اظهار داشت: در استان اگر ظرفیت علمی دانشگاه در کنار کار اجرایی دستگاه‌ها قرار گیرد می‌تواند روند توسعه را بهتر پیش ببرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


غیبت وزنه‌برداری ایران در قهرمانی نوجوانان جهان