تبیین فضایل امیرمومنان امام علی(ع) یکی از مسیرهای توبه است


 تبیین فضایل امیرمومنان امام علی(ع) یکی از مسیرهای توبه است

آیت‌الله میرباقری گفت: خواندن، نقل کردن و شنیدن فضایل امیرمومنان امام علی(ع) یکی از مسیرهای خوب توبه است.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، آیت‌الله «سیدمهدی میرباقری» شامگاه چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت در مراسمی که به مناسبت ماه مبارک رمضان در حسینیه آیت‌الله حق‌شناس(ره) برگزار شد، اظهار کرد: خداوند متعال شب‌های قدر را به واسطه و شفاعت پیامبر اسلام(ص) برای امت او قرار داده که در عمر کوتاهی که دارند بخشیده شده و کسب خیرات کنند.

وی افزود: شب‌های قدر با ضربه خوردن و شهادت حضرت امیرمومنان امام علی(ع) همراه است آن امام بزرگی که پیامبر اکرم(ص) درباره فضایل عظیم حضرت فرمودند پروردگار متعال برای برادر من علی فضائلی قرار داده که جز خداوند هیچ کس نمی‌تواند عدد آن را شمارش یا حساب و کتاب کند، هر کس بر یکی از فضائل امیرمومنان امام علی(ع) اقرار قلبی داشته باشد خداوند همه گناهان گذشته و آینده او را می‌بخشد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مغفرت الهی در شب‌های قدر شرط دارد، عنوان کرد: آنان که وارد وادی ولایت امیرمومنان امام علی(ع) و فرزندان او می‌شوند مغفرت الهی را شامل حال خود می‌کنند حتی شرط پذیرش عبادت بندگان مومن در صورت همراهی و پذیرش ولایت امام است زیرا تنها کشتی ولایت اهل‌بیت(ع) انسان را نجات می‌دهد.

آیت‌الله میرباقری با بیان اینکه گناه و معصیت با محبت امیرمومنان امام علی(ع) در یک‌جا جمع نمی‌شوند، ابراز کرد: آنان که ولایت امیرمومنان امام علی(ع) را در قلب خود پذیرفتند هرگز دنبال گناه و معصیت نمی‌روند، وقتی محبت به ولایت امیرمومنان امام علی(ع) را از انسان بگیرند در این صورت دچار گناه و معصیت می شود علت بسیار بودن گناه برخی همین است.

وی در ادامه با استناد به روایت دیگری از پیامبر اسلام(ص) درباره اهمیت پرداختن به فضایل امیرمومنان امام علی(ع) بیان کرد: هرکس یک فضیلت از امیرمومنان امام علی(ع) بنویسد تا هر زمان که مردم از این اثر استفاده می‌کنند فرشتگان برای نویسنده آن طلب استغفار و مغفرت خواهند کرد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در ادامه روایت افزود: هر کس فضایل امیرمومنان امام علی(ع) را بشنود خداوند گناهانی را که از طریق گوش مرتکب شده خواهد بخشید، بر همین اساس یکی از مسیرهای خوب توبه خواندن، نقل کردن و شنیدن فضایل امیرمومنان امام علی(ع) است در حالی که مقابل آن متواضع باشید.

وی با بیان اینکه محور اصلی اعمال صالح مومن بر مدار ولایت امام است، گفت: خداوند متعال در سراسر قرآن کریم فضایل امیرمومنان امام علی(ع) را بیان کرده است به همین دلیل قرائت، تفکر و تدبر در آیات قرآن سبب پاکی انسان می شود.

آیت‌الله میرباقری در پایان خاطرنشان کرد: حتی نگاه کردن به سیمای امیرمومنان امام علی عبادت است و خداوند ایمان بدون ولایت حضرت را نمی‌پذیرد.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا