فعالیت 36 هزار هنرمند صنایع دستی در لرستان


فعالیت 36 هزار هنرمند صنایع دستی در لرستان

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان از فعالیت 36 هزار هنرمند صنایع دستی در استان خبر داد.

سید امین قاسمی امروز ۲۵ اردیبهشت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حدود ۳۵۰۰ کارگاه فعال صنایع دستی در استان وجود دارد که بیش از ۳۶ هزار هنرمند لرستان به صورت مستقیم و غیر مستقیم در این زمینه فعالیت می‌کنند.

وی با بیان به اینکه صنایع دستی لرستان شامل عشایری، روستایی و شهری است، اضافه کرد: بیشتر تولیدات صنایع دستی عشایری به مصرف خانوار می‌رسند و کمتر به بازار عرضه می‌شوند.

قاسمی به فعال بودن ۵۲ رشته صنایع دستی در استان اشاره کرد و افزود: سیاه چادربافی، چیت‌بافی، قالی و گلیم‌بافی، جاجیم‌بافی رنگرزی، خراطی، نمدبافی، قلم‌زنی و ورشوسازی برخی از رشته‌های فعال صنایع دستی در لرستان به شمار می‌روند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان فعال بودن رشته‌های مختلف صنایع دستی در این استان را بر مبنای نیازمندی‌های مردم در طول تاریخ دانست و تصریح کرد: نوع، شکل، نحوه تولید و کیفیت صنایع دستی لرستان متاثر از ویژگی‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی‌ـ فرهنگی و محیطی این استان است و مردم این دیار تحت تاثیر عوامل مذکور از گذشته‌­های دور با استفاده از محصولات کشاورزی، دامی و کارگاهی به تولید صنایع دستی پرداخته تا علاوه بر پر کردن اوقات فراغت راه دومی برای امرار معاش خود داشته باشند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین تصاویر از دو تروریستی که در حمله پهپادی نیروهای امنیتی ایران به هلاکت رسیدند