اقدام تلافی جویانه چین علیه سیاستمداران و ایالت های آمریکا


اقدام تلافی جویانه چین علیه سیاستمداران و ایالت های آمریکا

خبرگزاری آریا- روزنامه گلوبال تایمز چین نوشت که این کشور باید علیه ایالت ها و سیاستمداران آمریکایی که به بهانه شیوع کرونا به دنبال گرفتن غرامت از چین هستند دست به اقداماتی تلافی جویانه بزند.

اقدام تلافی جویانه چین علیه سیاستمداران و ایالت های آمریکا
خبرگزاری آریا-روزنامه گلوبال تایمز چین نوشت که این کشور باید علیه ایالت ها و سیاستمداران آمریکایی که به بهانه شیوع کرونا به دنبال گرفتن غرامت از چین هستند دست به اقداماتی تلافی جویانه بزند.
به گزارش آریا، گلوبال تایمز روز پنجشنبه در گزارشی از این افراد با عنوان تندروهایی یاد کرده است که باید هدف تلافی جویی قرار گیرند و نوشته است اقدامات تلافی جویانه نباید نمادین باشد بلکه باید آنها دقیقا حس کنند که هدف این تدابیر هستند.
همزمان شماری از آکادمی های علوم چین چنین درخواست هایی را در شبکه های اجتماعی منتشر کرده و آورده اند که تلافی جویی باید به شکلی باشد که طرف مقابل ضربه آن را متوجه شود.
برخی از ایالت ها و سیاستمداران آمریکایی در روزهای اخیر تاکید کرده اند که چین باید بخاطر شیوع کرونا در آمریکا به آنها غرامت و خسارت پرداخت کند.
اریک اشمیت دادستان میزوری امریکا در ماه آوریل شکواییه ای در همین زمینه علیه چین و حزب حاکم طرح کرد و پکن را مقصر شیوع کرونا در آمریکا دانست اکنون روزنامه چینی از او به عنوان یکی از کسانی که باید هدف تلافی جویی قرار گیرد ، یاد کرده است.
این نشریه به نام سناتورهای دیگری نظیر جاش هاولی ، تام کاتن و دن کرینشا اشاره کرده است که جمهوریخواه هستند و از دولت خواسته اند از چین طلب خسارت کند.
«یوان جونگ» محقق آکادمی علوم اجتماعی چین گفت چنین سیاستمدارانی که بی دلیل در حال ضربه زدن به روابط دو کشور هستند ، باید سرکوب شوند و جلوی آنها گرفته شود.
او افزود که باید روابط تجاری و شخصی این افراد و یا اعضای خانواده آنها با چین را پیدا کنیم و از همین ناحیه به آنها ضربه ای کاری بزنیم.
جایو لی جیان سخنگوی وزارت خارجه چین هم امروز از این سیاستمداران به دلیل آنکه تلاش می کنند چین را مسئول نشان دهند ، انتقاد کرد اما حرفی از تلافی جویی نزد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صفر تا صد عروسی های فریبا نادری + عکس مراسم های ازدواج خانم بازیگر !