اثر بخشی حوزه فرهنگی در توسعه اقتصادی از اولویتهای کیش است


اثر بخشی حوزه فرهنگی در توسعه اقتصادی از اولویتهای کیش است

کیش - ایرنا- معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش اعلام کرد: اثربخشی حوزه فرهنگی در توسعه اقتصادی با رویکرد به صنایع فرهنگی، نوآوری‌ها و گسترش مشاغل تخصصی حوزه فرهنگ از اولویت‌های سازمان منطقه آزاد کیش است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی و امور بین الملل منطقه آزاد کیش " سعید پور علی افزود: توانمندسازی جامعه محلی برای جذب گردشگر، رویداد سازی گردشگر محور، تقویت انگیزهها وحس مشارکت حداکثری جامعه، ارتقاء کیفیت رفتاری و سطوح زندگی ساکنان جزیره کیش از جمله سیاستگذاریها و برنامه هایی است که در راستای اثر بخشی حوزه فرهنگی و توسعه این جزیره در دستور کار قرار دارد.

وی لزوم توسعه ظرفیت‌ها، شناسایی استعدادهای فرهنگی، هنری و اجتماعی جامعه محلی، توجه به نهادهای مردمی، تقویت ساختارها و تشکل‌های مردم‌نهاد را از گامهای اساسی و زمینه ساز در اثر گذارهای فرهنگی عنوان کرد و افزود : در این راستا می‌توانیم تصدی‌گری در حوزه فرهنگ، آموزش، اجتماعی و هنری را کاهش دهیم و موضوع برون‌سپاری را تقویت کنیم.

پور علی اضافه کرد: تحقق بهداشت روحی و روانی و سلامت جامعه و افزایش کیفیت زندگی ساکنین کیش را یکی از مسئولیت‌های مهم سازمان منطقه آزاد کیش است و افزایش این شاخص‌ها بر شاخص‌های امنیت اجتماعی، و کیفیت آموزش‌های عمومی و مهارتی باعث می‌شود جزیره کیش به یک منطقه مهارت‌خیز تبدیل شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش ادامه داد: تقویت بنیان خانواده‌ها در جزیره کیش به‌عنوان یکی از محوری‌ترین موضوعات ثبات و امنیت در جزیره است و باید این منطقه مملو از نشاط، سر زندگی و شادابی باشد.

پورعلی با بیان این‌که بخش خصوصی از خلاقیت‌ها و ظرفیت‌های خوبی برای اجرای رویدادهای ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی در جزیره کیش برخوردار است؛ عنوان کرد: جزیره کیش منطقه‌ای برای برگزاری همایش‌ها، رویدادهای فرهنگی و هنری، کنفرانس‌ها و سمینارها و الگویی برای فراهم کردن مشارکت سازمان‌ها و تشکل‌های مردم نهاد است که بتوانند در توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و آموزشی، هنری و رویدادهای این حوزه نقش موثری داشته باشند.

همچنین وی در ادامه خاطرنشان کرد: درصورت تحقق یافتن این موضوع در امر توسعه گردشگری در جزیره کیش شاهد رونق در حوزه‌های صنعتی وابسته به این حوزه نیز خواهیم بود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش با بیان این که برای تحقق این اهداف در حوزه‌های رویدادها، ساختارها و منابع انسانی تدابیری اندیشیده شده است؛ گفت: خانه تشکل‌های غیردولتی حلقه تکمیل‌کننده سازماندهی جامعه مدنی است و اقدامات ساختاری شیوه‌نامه سازمان های غیردولتی تدوین شده است و هر چقدر جامعه مدنی تقویت و سازماندهی شود در کار آمدی بر رضایتمندی فعالیت‌های سازمان موثر خواهد بود.

سعید پورعلی بهره‌گیری از ظرفیت‌های فضای مجازی را تاثیرگذار در تصمیم‌سازی‌های فضای واقعی عنوان کرد و افزود: تدوین شیوه‌نامه فضای مجازی مبنای تشکیل شورای فضای مجازی در این معاونت است و همچنین می‌توانیم شیوه‌نامه تدوین شده حوزه اجتماعی جزیره کیش را که یکی از اقدامات ساختاری است در کنار شوراها مد نظر داشت.

پورعلی افزود: برای انجمن‌های فرهنگی و هنری اساسنامه‌هایی تدوین شده است که این انجمن‌ها می‌توانند در قالب صنوف هنرمندان فعالیت داشته باشند.

وی نقش جزیره کیش را در برگزاری رویدادهای حمایتی پیشرو عنوان کرد و گفت: در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در سطح جزیره کیش، بخش خصوصی در قالب پویش‌های مردمی حضوری مستمر و پررنگ داشت و آخرین پویش رزمایش همدلی است که با همکاری و همراهی نهاد امام جمعه و به‌ویژه مردم خوب جزیره کیش دنبال می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه در سه حوزه نگاه ویژه به آموزش و پرورش شده ادامه داد: بسیاری از رویدادهای این سازمان با مشارکت آموزش و پرورش گستردگی بیشتری پیدا کرده و تعامل خوبی میان سازمان منطقه آزاد کیش و اداره آموزش و پرورش کیش ایجاد شده است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


فیلم| ویدئویی باورنکردنی از یک سگِ پیانیست!