بررسی میکروفون استودیویی نیومن Neumann U87 Ai


بررسی میکروفون استودیویی نیومن Neumann U87 Ai

فروشگاه داورملودی یکی از بهترین فروشگاه‌های تجهیزات استودیویی می‌باشد.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام داورملودی، کمتر پیش می‌آید اهالی موسیقی میکروفن استودیویی (کاندنسر) Neumann U۸۷ را نشناسند. برند نویمن یکی از پیشروهای این صنعت است.

مدل U۸۷ نیز یکی از معروف‌ترین میکروفن‌های کاندنسر دهه ۶۰ میلادی است و در ادامه قصد داریم به U۸۷ Ai آخرین مدل ساخته شده این سری میکروفون که از نوع Large Diaphragm، سه قطبی FET است، بپردازیم.

بررسی

این مدل، افسانه‌ای‌ترین میکروفون تولید شده توسط شرکت نویمن است و شاید بتوان از آن به عنوان محبوب‌ترین میکروفون حال حاضر یاد کرد. به طور تخصصی‌تر، U۸۷ به یک کپسول دو جهته سایز بزرگ است که از الگوی قطبی سه گانه برخوردار است. این الگوها عبارتند از Omidirectional (برداشت از همه جهت‌ها)، Cardioid (تک جهتی) و Figure ۸ (برداشت از دو جهت). بنابراین می‌توان اظهار داشت U۸۷ Ai در بسیاری موارد ضبط صدا کارایی خواهد داشت. تغییر الگوی قطبی توسط یک سوییچ که در قسمت پایینی کپسول روی بدنه تعبیه گردیده، امکان‌پذیر است. در قسمت پشت بدنه یک سوییچ پد -۱۰ دسیبلی وجود دارد که امکان کنترل صدا با سطح فشار تا مرز ۱۲۷ دسیبل بدون ditortion را فراهم می‌سازد. امکان اعمال فیلتر HP نیز به منظور کنترل فرکانس‌های پایین در صورت نزدیکی میکروفن به منبع صوت وجود دارد. بنابراین در تجهیز یک استودیویی صوتی حرفه‌ای، نویمن U۸۷ Ai همواره در لیست کاربران حضور ویژه‌ای دارد.

بررسی میکروفون استودیویی نیومن Neumann U87 Ai

امکانات

· کپسول دو جهته به منظور

· الگوی قطبی سه گانه: Omnidirectional، Figure ۸ و Cardioid

· فیلتر HP برای کنترل فرکانس‌های پایین

· سوییچ پد -۱۰ دسیبل

· میکروفن ایده‌آل به منظور ضبط صدا در موقعیت و کاربری‌های متفاوت

· نسبت سیگنال به نویز بسیار پایین ۸۲ دسیبل حالت Cardioid، ۷۹ دسیبل Omni و ۸۰ دسیبل Figure ۸

و اما شاید در ذهن آنهایی که اطلاعات و تجربه کمتری در مورد ضبط صدا دارند، پرسشی در مورد الگوهای مختلف این میکروفن مطرح گردد. یکی از دلایل موفقیت گروه بیتل‌ها (Beatles) همین میکروفن است! به دلیل محدودیت امکانات موجود در زمان فعالیت این گروه مشهور، آن‌ها ضبط آثار خود را در حالت Figure ۸ انجام می‌دادند و نتیجه شد آنچه که امروز از آن‌ها می‌شنویم. شاید این موضوع به بررسی نویمن U۸۷ Ai مربوط نباشد، اما مثال خوبی برای عملکرد عالی الگوی Figure ۸ این میکروفن است.

بدون شک یکی از بهترین میکروفون‌های تولید شده در تاریخ تجهیزات ضبط صدا، همین میکروفون است. بسیاری از ستاره‌های دنیای موسیقی آثار خود را توسط همین میکروفن ضبط نموده‌اند. در اواخر دهه ۲۰ میلادی (حدود ۱۹۲۸) جورج نویمن با عرضه مدل CMV۳ (Neumann Bottle) دنیای موسیقی را با یکی از استانداردترین محصولات زمان خود آشنا نمود. با گذشت سالها نویمن دائما طرح‌های خود را تغییر می‌داد تا در اواخر دهه ۶۰ میلادی، میکروفون استودیویی U۸۷ را معرفی نمود. بی‌شک U۸۷ یکی از پرچمداران این کمپانی بزرگ است که افسانه‌هایی مانند جان لنون و McCartney از این آن برای ضبط آثار خود بهره بردند.

بررسی میکروفون استودیویی نیومن Neumann U87 Ai

تحلیل فنی

حرف A در این میکروفن استودیویی به منظور تفکیک آن از نسل قدیمی است که از سال ۱۹۶۷ تا ۱۹۸۶ تولید می‌گردید. تغییرات صورت گرفته تنها در اجزای الکترونیکی آن بوده و در کپسول تغییری صورت نپذیرفته است. با کاهش مقاومت، ولتاژ مورد نظر کپسول تامین گردیده است که در نتیجه سبب افزایش حساسیت تا ۱۰ dB SPL شده و نسبت سیگنال به نویز را تا ۳ دسیبل کاهش داده است.

همچنین U۸۷ Ai از مبدل DC-DC استفاده می‌نماید که در سری اصلی U۸۷ این مسئله وجود نداشت. این تغییر سبب بالاتر رفتن ولتاژ داخلی و تثبیت منبع تامین‌کننده ۴۸ ولت می‌گردد که به نوبه خود دقت دریافت سیگنال را افزایش داده و دامنه داینامیکی را افزایش می‌دهد. سری جدید ۶ دسیبل نویز کمتر و ۱۰ دسیبل نسبت سیگنال به نویز بیشتری نسبت به مدل پیشین خود دارد.

انتهای رپرتاژ آگهی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید