حزب جمعیت اسلامی افغانستان توافق سیاسی غنی و عبدالله را فاقد مشورعیت خواند


حزب جمعیت اسلامی افغانستان توافق سیاسی غنی و عبدالله را فاقد مشورعیت خواند

حزب جمعیت اسلامی افغانستان اعلام کرد نتیجه اعلام‌شده انتخابات ریاست‌جمهوری فاقد استانداردهای لازم مشروعیت بوده و هرگونه حکومت برآمده از دل این انتخابات مشروعیت و اعتبار قانونی...

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، حزب جمعیت اسلامی افغانستان اعلام کرد نتیجه اعلام‌شده انتخابات ریاست‌جمهوری فاقد استانداردهای لازم مشروعیت بوده و هرگونه حکومت برآمده از دل این انتخابات مشروعیت و اعتبار قانونی ندارد.

در بیانیه این حزب که امروز (دوشنبه، ۲۹ ثور) منتشر شده، آمده است که توافق سیاسی که روز گذشته میان محمداشرف غنی و عبدالله عبدالله امضا شد، نتیجه‌ تقلبی انتخابات ششم میزان را مشروعیت بخشیده و اراده واقعی مردم را نیز نادیده گرفته است.

در اعلامیه همچنین گفته شده که توافق سیاسی بین غنی و عبدالله به اعتماد و باور ملی به روندهای مردم‌سالاری آسیب جدی زده است. جمعیت اسلامی تأکید کرده است که در توافق سیاسی غنی و عبدالله شریک نیست.

توافق‌نامه‌ سیاسی میان اشرف غنی و عبدالله عصر دیروز (یک‌شنبه، ۲۸ ثور) در ارگ ریاست‌جمهوری به امضا رسید. عبدالله براساس این توافق سیاسی، ریاست شورای عالی مصالحه‌ی ملی را به عهده گرفته و اعضای تیم او نیز در کابینه مشارکت خواهند داشت.

معرفی اعضای کابینه از جمله وزارت‌خانه‌های کلیدی از سوی غنی و عبدالله به‌گونه‌ی مساوی صورت می‌گیرد و والیان ولایات نیز براساس «یک قاعده مورد توافق دو جانب» معرفی می‌شوند.

حزب جمعیت اما گفته است که در توافق سیاسی غنی و عبدالله ساختار متمرکز قدرت حفظ شده و پذیرش آن برای این حزب به معنای عبور از خط سرخ و زیر پا گذاشتن اصل این حزب مبنی بر «توزیع افقی قدرت» است.

این در حالی است که عبدالله عبدالله در انتخابات ریاست‌جمهوری ششم میزان سال گذشته از آدرس حزب جمعیت اسلامی برای احراز کرسی ریاست‌جمهوری نامزد شده بود.

انتهای پیام/

حزب جمعیت اسلامی افغانستان توافق سیاسی غنی و عبدالله را فاقد مشورعیت خواند
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

معرفی بهترین خودروهای تاریخ کشور آلمان