مطبوعات ترکیه چهارشنبه 20 می 2020


مروری بر رسانه های امروز ترکیه

روزنامه یئنی شافاک: "کل ترکیه بر روی بالکن منازلشان سرود ملی را سرودند"

شهروندان ترکیه روز 19 می، یاد آتاترک و عید جوانان و ورزش را با سرودن سرود ملی ترکیه از بالکنهایشان جشن گرفتند. رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه نیز با کل کشوردر سرودن سرود ملی همراهی کرد.

حریت: "سفر در اعماق تاریخ با 9 میلیون مسافر از سوی خطوط هوایی ترکیه"

خطوط هوایی ترکیه به مناسبت 19 می روز یاد آتاترک و عید جوانان و ورزش، پروازی تاریخی انجام داد. این شرکت پس از 101 سال از تاریخ مبارزه ملی مصطفی کمال آتاترک، از استانبول به شهر سامسون که محل آغاز مبارزه ملی بود، پروازی ترتیب داد. میلیونها مسافر که از سایت www.tarihiyolculuk.com بلیطهای خاطره انگیز خود را تهیه نمودند، از خانه هایشان در "پرواز احترام که بیشترین مسافر جهان را داشت" شرکت نموده و رکوردی تاریخی را به امضا رساندند.

صاباح: "پروژه دیو اسای 18 میلیاردی، آغاز به ارائه خدمات نمود."

سد ایلی سو که با نوع پرسازی با صخره، بزرگترین در جهان میباشد، آغاز به کار نمود. اولین تریبون از شش تریبون سد ایلی سو که یکی از پروژه های بزرگ تولید برق ترکیه میباشد، 19 می روز یاد از آتاترک و عید جوانان و ورزش طی مراسمی رسمی افتتاح شد.

استار: "چاووش اوغلو: با یونیسف به توافق رسیدیم."

مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه ضمن ابراز اینکه ترکیه قدرت خود در سیستم بهداشتی را به کل جهان ثابت کرد، گفت: "با یونیسف (صندوق کمکی سازمان ملل به کودکان) در راستای درخواست ایشان، در راستای تولید برخی لوازم بهداشتی از قبیل ماسک و مشابه آن، در راستای تامین نیاز همه کودکان جهان به توافق رسیدیم."

وطن: "از نظر آژانسهای گردشگری جهان، کشوری که سریعتر به حالت عادی بازخواهد گشت..."

در نظرسنجی انجام شده در نمایشگاه بین المللی گردشگری اجلاس و مراسم عروسی که نمایندگانی از 45 کشور جهان در آن حضور داشتند، ترکیه به عنوان کشوری که سریعتر از دیگر کشورها پس از همه گیری کرونا ویروس نوع جدید به حالت عادی باز خواهد گشت، انتخاب شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ترکیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن برای فارغ التحصیلی پیش دبستانی