کیش سفید، مقصدی زیبا و امن برای جهانگردان است


کیش سفید، مقصدی زیبا و امن برای جهانگردان است

کیش - ایرنا - سفیر اتریش در ایران، کیش را مقصدی زیبا، امن و پاک برای گردشگران و جهانگردان توصیف کرد و در پیامی همگان را برای سفر به این جزیره ترغیب کرد.

به گزارش روز جمعه ایرنا از روابط عمومی و امور بین الملل منطقه آزاد کیش،"اشتفان شولتز" سفیر اتریش که بمنظور شرکت در مراسم افتتاحیه نمایشگاه سوم خرداد گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر به جزیره سفر کرده است، درجریان دیدار با معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش، افزود: پیام من و همسرم به جامعه جهانی این است که در این شرایط که ( همه نقاط دنیا کم و بیش آلوده به ویروس کرونا است) جزیره کیش مقصدی امن و پاک و زیبا است.

وی که به دعوت سازمان منطقه آزاد کیش دیروز وارد کیش شده است، ضمن ابراز خرسندی از انجام این سفر، سفید بودن منطقه آزاد کیش را از دلایل حضور در جزیره عنوان کرد و با ابراز تمایل به گسترش هر چه بیشتر روابط کیش و اتریش، خواستار برنامه ریزی دوباره برای برگزاری هفته فرهنگی اتریش در این جزیره شد.

در این دیدار "سعید پورعلی "معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش، با تشریح روند کنترل کرونا در کیش و راهکارهای موفق این جزیره در مهار شیوع بیماری از پیشنهاد سفیر اتریش استقبال کرد.
"خسرو نشان "معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از حضور سفیر اتریش در جزیره، به گسترش هر بیشتر روابط و تعاملات ایران و اتریش به ویژه با کیش در حوزه های مختلف تاکید کرد.

جزیره کیش به عنوان یکی از نمونه های موفق در پیشگیری و مهار کرونا شناخته شده است، این جزیره طی سه ماه مبارزه بی امان و در سایه تلاشها و همکاریهای مردم مسئولان و بخش خصوصی حلقه محاصره ویروس کرونا را روز به روز تنگتر کرد و از ابتدای سال ۹۹ تا کنون به لحاظ مهار این ویروس نامرئی دروضعیتی پایدار و سفید قرار داشته است.

روند مبارزه با ویروس کرونا با توجه به تدابیر و اقدامات انجام شده در کیش در یک وضعیت به نسبت پایدار قرار گرفته، بگونه ای که آمار ابتلای به این بیماری از رقم ۵۴ نفر تغییر نکرده است، از طرفی اقدامات درمانی این بیماران در بیمارستان کیش روندی موفق داشته است و بجز دو فوتی که در هفته نخست شیوع کرونا گزارش شد؛ سایر بیماران مداوا و ترخیص شده اند و هم اکنون هیچ بیماری کرونایی در این بیمارستان بستری نیست.

راه اندازی پویشهای همدلی، بخشش اجاره بهای غرفه های تجاری توسط مالکان، مشارکت فراگیر در حمایت از آسیب دیدگان ناشی از توفان کرونا، توزیع بسته های حمایتی بین نیازمندان، مشارکت بی دریغ خیران و جامعه بازاریان در تامین دارو و تجهیزات پزشکی و ابزار مبارزه با ویروس کرونا، همدلی مسئولان جزیره، از خودگذشتگی کادر درمانی و بسیج همگانی، مصادیق روشن از شکفتن و به بار نشستن گلهای مهربانی در تنگنای توفان کرونا در کیش است.

غلامحسین مدیرعامل منطقه آزاد کیش اخیرا با تشریح روند پیشگیری و مبارزه بی امان با ویروس کرونا در این منطقه، از برگزاری جلسات شورای سلامت جزیره به صورت فشرده، الزام تمامی دستگاه ها و نهاد ها به اجرای مصوبات این شورا، همراهی و مشارکت بخش خصوصی در این مبارزه، توقف بموقع فعالیت هتل ها، مراکز گردشگری، تفریحی و بازارها مطابق با مصوبات شورای سلامت در اسفند ماه را از جمله شاخصه های پیشگیری از شیوع کرونا درکیش ذکر کرد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


فیلم| ویدئویی باورنکردنی از یک سگِ پیانیست!