ماجرای ابتلا به کرونای پزشکی که روزی 150 بیمار کرونایی معاینه می‌کرد +فیلم


ماجرای ابتلا به کرونای پزشکی که روزی 150 بیمار کرونایی معاینه می‌کرد +فیلم

یک فوق تخصص بیماری های ریه بیمارستان مسیح دانشوری از روزهای معاینه بیماران کرونایی تا ابتلای خود به کرونا سخن گفت.

ماجرای ابتلا به کرونای پزشکی که روزی 150 بیمار کرونایی معاینه می‌کرد +فیلم

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اردا کیانی فوق تخصص بیماری های ریه بیمارستان مسیح دانشوری در برنامه کوی سلامت اظهار کرد: در روزهای نخست شیوع کرونا من در درمان کرونا شرکت داشتم و گاهی در بیمارستان مسیح دانشوری و سایر بیمارستان‌ها تا روزی ۱۵۰ بیمار کرونایی می‌دیدم.

کیانی بیان کرد: بسیاری از پزشکان که متخصص ریه نبودند در حوزه درمان کرونا مشارکت کردند، از متخصص آنکلوژی و سرطان گرفته تا متخصص کلیه همه پای کار آمدند و تا آخرین روز به درمان بیماران کرونا می‌پردازند و در این مدت بسیاری از این متخصصان به کرونا مبتلا شدند.

این فوق تخصص بیماری های ریه بیمارستان مسیح دانشوری ادامه داد: من و بسیاری از کارد درمان به کرونا مبتلا شدند و آن روزی که برای درمان بیماران کرونایی به بیمارستان‌ها رفتیم با علم به اینکه می‌دانستیم به کرونا مبتلا می‌شویم بنابر وظیفه مشغول به درمان بیماران کرونایی شدیمو اگر به وظیفه خود عمل نکنیم کوتاهی کرده بودیم.

او ادامه داد: همه مردم حتی آن‌هایی که در خانه نشستند به کنترل بیماری کرونا کمک کردند و باید به وجود آن‌ها افتخار کرد، بسیاری افراد با وجود اینکه وضع معیشتی خوبی نداشتند، شغل خود را از تعطیل کردند و در خانه ماندند و همه این‌ها قهرمان هستند.

این فوق تخصص بیماری های ریه بیمارستان مسیح دانشوری اظهار کرد: باید دولت آن‌هایی را ببیند که از کرونا آسیب دیدند و فکر می‌کنم دولت در تلاش است زندگی را برای این افراد ساده‌تر کند و خوشبختانه تصمیمات در ستاد ملی مقابله با کرونا به درمان بیماری کمک کرد.

کیانی با تشریح شرایط خود پس از ابتلا به بیماری کرونا گفت: من در روز‌های نخست ابتلا به کرونا حس بویایی را از دست دادم و دچار درد شدید عضلانی شدم و بیش از یک ماه با بیماری کرونا درگیر بودم و لرز شدید و سردرد داشتم، بیماران کرونایی می‌دانند که کرونا ضعف شدیدی ایجاد می‌کند تا جایی که نمی‌توان ۲ پله بالا رفت و من در طول درمان دیدم که پزشکان چطور به دنبال بهترین دارو برای درمان بیماران کرونایی هستند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن