هم اکنون این سامانه سه رقمی در دسترس نیست و کسانی که با این شماره تماس میگیرند با پیام "شماره مورد نظر در شبکه موجود نیست" روبرو میشوند.
این اتفاق سوال برانگیز، چند بار دیگر هم در استان یزد اتفاق افتاده بود و شهروندان یزدی نتوانستند شماره های مشترکان مورد نظر خود را از این سامانه اخذ کنند.
در تماس با یکی از دست اندرکاران مخابرات استان، از در دسترس نبودن سامانه ۱۱۸ اظهار بیاطلاعی شد و مقرر گردید موضوع را پیگیری کنند.
از سال ۱۳۳۷ اطلاعات تلفنی راهاندازی شد؛ یعنی در حدود ۴۷سال پیش؛ در آن زمان نام اطلاعات تلفنی ۰۸ بود؛ مهمترین تحول رخ داده در ۱۱۸ طی این سالها، تغییر سیستم از میکروفیلم به کامپیوتری بوده است؛ با سیستم کامپیوتری، روزانه صدها هزار تماس با این مرکز برقرار میشود که حدود نیمی از آن را پاسخگو هستند. بقیه یا در زمان پیک تماس گرفته و پشت خط میمانند یا تقاضاهای نامتعارف دارند یا مزاحم هستند.