رعایت ضوابط بهداشتی در کیش الزامی است و با متخلفان برخورد می شود


رعایت ضوابط بهداشتی در کیش الزامی است و با متخلفان برخورد می شود

کیش - ایرنا - معاون سازمان منطقه آزاد کیش از بهره گیری حداکثری ظرفیت قانونی شورای سلامت کیش برای برخورد با متخلفان از ضوابط بهداشتی خبر داد و گفت: طبق مصوبه ستاد مبارزه با کرونا، ساکنان جزیره کیش بدون ماسک حق حضور در مجامع عمومی را ندارند. 

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، مصطفی خانزادی معاون عمرانی و زیربنایی کیش ضمن هشدار نسبت به رعایت نکردن ضوابط بهداشتی و تبعات آن افزود: در راستای حکم صادر شده از سوی دادستان کیش به معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش تحت عنوان ضابط قضایی با افرادی که ضوابط بهداشتی را رعایت نمی کنند برخورد قانونی خواهد شد.

وی، فرهنگ سازی برای رعایت ضوابط بهداشتی ابلاغ شده از سوی شورای سلامت کیش را از اهداف این شورا بر شمرد و اعلام کرد: اصنافی که موازین بهداشتی را رعایت نکنند ضمن اینکه به مدت یک ماه از فعالیت آنها جلوگیری خواهد شد به عنوان متخلف برای آگاهی عموم مردم اطلاع رسانی می شود.

پوشش ماسک به عنوان یکی از راهکارهای موثر از شیوع بیماری کرونا مورد تاکید شورای سلامت کیش است و در همین راستا مدیران بازارهای کیش باید همراه با رعایت تمامی نکات بهداشتی، ضدعفونی روزانه و ورود تمامی افراد با "پوشش ماسک" و غرفه داران با حفاظت فردی شامل "ماسک و دستکش" در محل کار خود در بازارها حضور داشته باشند که این امر اکنون با حضور مجددا گردشگران جدی گرفته نمی شود.

خانزادی با اشاره به اینکه در سه ماه گذشته کسب و کارها در جزیره کیش متحمل خسارات اقتصادی ناشی از ویروس کرونا شده گفت: قصد داریم امسال جشنواره تابستانی را برگزار کنیم تا بخشی از خسارات وارد شده جبران شود، ولی در صورت رعایت نکردن ضوابط بهداشتی شوک دوم بر اقتصاد جزیره وارد می شود و ضرر آن متوجه تمام ساکنان و فعالان اقتصادی جزیره کیش خواهد شد.

مصطفی خانزادی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: با عدم رعایت ضوابط بهداشتی و تحت تاثیر قرار گرفتن سلامت ساکنان جزیره کیش، شرکت های هواپیمایی، هتل ها، و مراکز تجاری و گردشگری تعطیل خواهند شد و خسارات اقتصادی بدی را به دنبال خواهد داشت.

معاون عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد کیش در پاسخ به این که آیا زنگ وضعیت قرمز در جزیره کیش به صدا در خواهد آمد گفت: اگر ضوابط و بهداشت فردی رعایت نشود دچار سرنوشت مناطقی از کشور خواهیم شد که به تازگی مجبور شدند تمام مراکز گردشگری، هتل ها و کلوپ ها را تعطیل کنند و متحمل خسارات سنگین اقتصادی شوند.

خانزادی به حمایت های معنوی و مالی سازمان منطقه آزاد کیش اشاره کرد و اظهار داشت: با رعایت ضواب بهداشتی برگزاری جشنواره تابستانی می تواند یک امید در رونق اقتصادی جزیره کیش باشد در غیر این صورت آژیر قرمز در این منطقه به صدا در خواهد آمد و ما مجبوریم بر خلاف میل باطنی تمام پروازها را به مقصد کیش تعطیل کنیم و محدودیت ها از نو اعمال شود.

وی افزود: تمام تلاش سازمان منطقه آزاد کیش و دستگاه های اجرایی مستقر در این جزیره به منظور حفظ و ارتقای سلامت ساکنین جزیره کیش و جلوگیری از قرار گرفتن در وضعیت قرمز در این منطقه هستیم.

مصطفی خانزادی با اشاره به این که ۲۲ روز بیمار مبتلا به ویروس کرونا در کیش نداشتیم افزود: با همکاری منسجم تمام ساکنین جزیره کیش، تجار، هتل ها، و دستگاه های اجرایی مستقر در کیش توانستیم این منطقه را به عنوان یک برند در پیشگیری و مقابله با بیماری کووید ۱۹در کشور و حتی در منطقه مطرح کنیم.

خانزادی به راه اندازی پلکانی ایرلاین ها از ۲۵ اردیبهشت به صورت آزمایشی و از ابتدای خرداد به طور رسمی به مقصد کیش اشاره کرد و اظهار داشت: با اجرای ضوابط بهداشتی سختگیرانه و سفید اعلام شدن جزیره کیش یک بار منفی را به دنبال داشت که تمام ساکنین و گردشگران تصور کردند دیگر از کرونا خبری نیست، متاسفانه علی رغم تاکیدات بسیار زیاد ضوابط بهداشتی را رعایت نکردند.

وی عنوان کرد: بر اساس تشکیل جلسه ستاد بحران و شورای سلامت کیش با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش جمعه دوم خرداد، مسئولیت نظارت و کنترل بازگشت مسافرین به جزیره کیش به ستاد بحران در کیش واگذار شد تا اجرای ضوابط بهداشتی در این منطقه نظارت و کنترل شود.

همچنین تصمیمات گرفته شده در راستای حفظ سلامت آحاد جامعه و بر اساس ضوابط بهداشتی ابلاغ شده در تمام بازارها با حفاظت فردی و ایرلاین ها با ۷۰ درصد ظرفیت مسافر به منظور رعایت حفظ فاصله گذاری اجتماعی به مقصد کیش انجام می شود و اکنون با توجه به ورود مسافران و گردشگران جزیره کیش در مقایسه با سه ماه گذشته به نسبت شلوغ و رعایت ضوابط بهداشتی در معابر عمومی و فروشگاهها کمرنگ شده که این نگرانیهای عمومی را نسبت به شیوع دو باره ویروس کرونا برانگیخته است تا جائیکه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش اوایل هفته جاری، ضمن ابراز نگرانی نسبت جدی نگرفتن ضوابط و پروتکلهای بهداشتی در مراکز تجاری بر فرهنگ سازی و رعایت دقیق این ضوابط تاکید کرد.

، غلامحسین مظفری در هجدهمین جلسه شورای سلامت کیش رعایت دستور العملهای بهداشتی ابلاغ شده را ضامن حفظ وضعیت پایدار جزیره کیش در مهار ویروس کرونا عنوان کرد و اظهار داشت: بخشی از مراکز تجاری پروتکل های بهداشتی ابلاغ شده شورای سلامت را رعایت می کنند ولی جدیت، دقت نظر و حساسیت در این زمینه وجود ندارد و این موضوع نگران کننده است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز


فدراسیون‌ فوتبال ایران و سازمان منطقه آزاد کیش برای امضای تفاهمنامه همکاری با قطر اعلا...