سامانه الکترونیکی صدور پروانه ساختمانی منطقه آزاد قشم رونمایی شد


سامانه الکترونیکی صدور پروانه ساختمانی منطقه آزاد قشم رونمایی شد

قشم- ایرنا- سامانه الکترونیکی صدور پروانه ساختمانی منطقه آزاد قشم با هدف تکریم ارباب رجوع، ارتقا خدمات به ساکنان جزیره، افزایش دقت عمل، شفاف سازی در شیوه انجام خدمات و جلوگیری جلوگیری از اتلاف وقت رونمایی شد.

معاون فنی و امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد قشم روز پنجشنبه در آیین رونمایی از این سامانه گفت: این معاونت با حدود ۱۴۰ هزار نامه و درخواست در سال، یکی از پرترددترین بخش‌های سازمان است که بنا به این ضرورت، تلاش می‌شود تا تمامی فعالیت‌ بر بستر اینترنت قابل دسترس شود.

محرم بهاروند افزود: در همین راستا با همکاری معاونت توسعه مدیریت و مدیر اطلاعات و فناوری ارتباطات چهارمین نرم افزار این معاونت در بخش مدیریت شهرسازی و معماری به نام سامانه صدور الکترونیکی پروانه ساختمانی طراحی و راه اندازی شد.

به گفته وی، کاهش اعمال سلیقه و مداخلات انسانی، کاهش مراجعات ارباب رجوع، کاهش تخلفات و خطاهای انسانی، کشف درآمدهای جدید، سرعت در پاسخگویی، بازیابی و بازبینی سریع اطلاعات، گزارش‌گیری کارشناسانه، قابلیت اتصال با جی.آی.اس(GIS) و مدیریت تخلفات ساختمانی از جمله مزایای این سامانه است.

بهاروند تصریح کرد: مرحله‌های مختلف انجام کار توسط سیستم پیامکی به درخواست کننده اطلاع داده می‌شود.

وی با اشاره به صدور پروانه تک برگ و الکترونیکی افزود: با این سامانه همچنین امکان گزارش‌گیری تحلیلی از روند خدمات واحد صدور پروانه در طول سال ممکن می‌شود.

وی ادامه داد: نرم افزار دیگری در بخش جی.آی.اس(GIS) نیز در دست تهیه است که به منظور پیشگیری از تخلفات ساختمانی بسیار کارآمد خواهد بود.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قشم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری