دما در شش شهرستان استان بوشهر از40 درجه گذشت


دما در شش شهرستان استان بوشهر از40 درجه گذشت

بوشهر-ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: در 24 ساعت گذشته دما در شش شهرستان این استان از 40درجه سانتیگراد فراتر رفت.

پیام مساعدی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در این مدت برازجان و اهرم دمای ۴۷ درجه و خورموج، دیلم و جم نیز به ترتیب دمای ۴۶، ۴۴، ۴۲ و ۴۱ درجه سانتیگراد را تجربه کردند.

وی بیان کرد: براساس پیش بینی‎ها روند افزایشی دما در این استان تا پایان هفته تداوم داد.

مساعدی ادامه داد: بررسی نقشه های پیش یابی هواشناسی نشان می دهد که امروز تا ظهر فردا سرعت وزش بادهای شمال غربی بر روی دریا و بخش‌هایی از مناطق شمالی و مرکزی استان افزایش می یابد و به سبب آن سواحل شمالی و مرکزی تا حدودی مواج و متلاطم پیش بینی می‌شود.

وی گفت: همچنین امروز و فردا در ساعت‎هایی از بعد از ظهر و شب، رشد ابر در ارتفاعات شرقی استان و احتمال وقوع ناپایداری های موقت جوی دور از انتظار نیست.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی، در سواحل شمالی و مرکزی وزش باد و گاهی گرد و خاک و در برخی نقاط جنوبی همراه با مه رقیق صبحگاهی پیش بینی شده است.
مساعدی اظهار کرد: در این مدت جهت وزش باد در مناطق شمالی و مرکزی استان شمال غربی تا غربی با سرعت ۱۲ تا ۳۸ و بر روی دریا طی امروز گاهی تا ۴۶ کیلومتر در ساعت و در مناطق جنوب استان جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت هشت تا ۳۲ کیلومتر در ساعت پیش بینی می‎شود.

وی گفت: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر گاهی تا ۱۲۰ سانتیمتر، در سواحل شمالی و مرکزی استان امروز ۹۰ تا ۱۵۰ گاهی ۱۸۰ سانتیمتر و از فردا ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر پیش بینی شده است.

مساعدی افزود: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۵:۰۸ دقیقه بامداد، جزر اول ساعت ۱۰:۰۶، مد دوم ساعت ۱۵:۳۹ و جزر دوم ساعت ۲۲:۳۷ خواهد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


غافل‌گیری جدید اپل برای طرفدارانش؛ عرضه آیپد پرو 2024 با تراشه M4 و طعم هوش مصنوعی!