برنامه‌ریزی لازم برای مباحث نجات غریق در چهارمحال و بختیاری انجام شود


برنامه‌ریزی لازم برای مباحث نجات غریق در چهارمحال و بختیاری انجام شود

مدیرکل مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری گفت: متأسفانه تلفات جانی در بحث غرق‌شدگی در چهارمحال و بختیاری بالا بود، بنابراین باید برنامه‌ریزی لازم برای مباحث نجات غریق انجام شود.

مرتضی زمانپور ۱۲ خردادماه در ستاد مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در اسفندماه سال گذشته و فروردین‌ماه سالجاری بارش‌ها خساراتی را به استان وارد کرد، اظهار کرد: پرداخت خسارات سرمازدگی باغات منوط به بیمه باغات شده است و این خسارت تنها به باغاتی پرداخت می‌شود که محصول خود را بیمه کرده باشند.

مدیرکل مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری افزود: مدیریت بحران کشور اعتبارات مربوط به جبران خسارات سرمازدگی باغات را در اختیار سازمان‌های بیمه‌ای قرار داده است، بنابراین باید بیمه باغات مدنظر قرار بگیرد.

وی از تدوین سند ملی مدیریت بحران در کشور خبر داد و گفت: اسناد استانی مدیریت بحران در استان‌ها نیز باید تدوین شود که اولین جلسه کارشناسی برای تدوین این سند فردا در چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود، از این پس توزیع اعتبارات مدیریت بحران در استان‌ها براساس این اسناد انجام می‌گیرد.

زمانپور با بیان اینکه بالگردهای خریداری شده برای زمان‌های بحرانی در اختیار وزارت دفاع قرار گرفته است، توضیح داد: ۱۵ میلیارد تومان اعتبار برای موضوع اطفای حریق به استان‌ها از سوی سازمان برنامه و بودجه اختصاص یافته است باید تلاش کنیم سهم قابل توجهی به استان اختصاص پیدا کند زیرا استان ما نیازمند اعتبار برای موضوع پیشگیری از ایجاد حریق در مراتع و جنگل‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه تلفات جانی در بحث غرق‌شدگی در چهارمحال و بختیاری بالا بود، بنابراین باید برنامه‌ریزی لازم برای مباحث نجات غریق صورت بگیرد.

زمانپور در پایان بیان کرد: سازمان جهادکشاورزی از ۴۷ میلیاردتومان تسهیلات در بخش جبران خسارات تاکنون ۷ میلیارد تومان اعتبار را جذب کرده است و برای جذب ۴۰ میلیارد باقیمانده تنها تا پایان خردادماه زمان دارد.

آب منطقه‌ای نسبت به نصب تابلوهای هشدار در رودخانه‌ها اقدام کند

در ادامه مجید نظری معاون هماهنگ‌کننده امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه خسارات سیل باید در سامانه سجا ثبت می‌شد، اظهار کرد: ثبت نشدن پرونده‌های خسارات در این سامانه در مهلت مقرر علت عدم جذب تسهیلات است.

وی در خصوص افزایش آمار غرق‌شدگی در رودخانه‌های چهارمحال و بختیاری، گفت: آب منطقه‌ای نسبت به نصب تابلوهای هشدار در کنار رودخانه‌ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن اقدام کند.

نظری در پایان تأکید کرد: در زمان حوادث تنها فرماندار شهرستان مربوطه و مدیرکل مدیریت بحران به امر اطلاع‌رسانی بپردازند و سایر مسئولان شهرستانی در این خصوص اطلاع رسانی نکنند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ لحظه واژگونی خودروی بن‌گویر با عبور از چراغ قرمز