کانون‌های مساجد در انعکاس اهداف و گفتمان انقلاب رسالت سنگینی بر دوش دارند


کانون‌های  مساجد در انعکاس اهداف و گفتمان انقلاب رسالت سنگینی بر دوش دارند

قانعیان با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در انعکاس اهداف و گفتمان انقلاب رسالت سنگینی را بر دوش دارند گفت: کانون‌های مساجد باید به‌صورت تشکیلاتی‌تر و وسیع‌تر اهداف و گفتمان انقلاب را به جامعه منتقل و به گوش جهانیان برسانند.

«حسین قانعیان» عصر امروز ( پنج شنبه ۱۴ خرداد) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در منطقه آزاد اروند، ضمن عرض تسلیت به‌مناسبت سالگرد ارتحال ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: امام خمینی (ره) همچون خورشیدی بودند که با درخشش خود اشیا را آشکار می‌کردند و مانند روحی بودند که با دمیدن به کالبدی اجزای آن را زنده می‌ساختند.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد منطقه آزاد اروند با بیان اینکه امام خمینی ما را زنده کرد و به حرکت درآورد افزود: اگر نظام جمهوری اسلامی، انقلاب بزرگ و جهانی و نیز این رستاخیز عظیم ایجاد شده در دنیا را به عنوان یک شجره طیبه بدانیم ریشه آن شخصیت عظیم امام راحل است که این درخت مبارک را رویانید.

وی شناخت جایگاه مساجد در جامعه اسلامی را حاصل پیروزی انقلاب و تلاش‌های امام خمینی (ره) دانست و تصریح کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره)، مساجد نیز همانند دوران صدر اسلام جایگاه واقعی خود را باز شناختند، آنگونه که نیروهای فعال در مساجد به‌طور مستقیم در متن انقلاب شرکت کردند و از آن پس مساجد نقش پایگاه ارتباطی مردم را به عهده داشتند.

قانعیان اضافه کرد: مساجد توانستند در شرایط حساسی که نهضت اسلامی فاقد هرگونه تشکیلات منطبق با معیارهای اسلامی بود این نارسایی مهم را جبران کرده و به انسجام نیروهای مردمی بپردازند.

وی با اشاره به اینکه اکنون کانون‌های مساجد رسالت سنگینی را بر دوش دارند ابراز کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد باید به‌صورت تشکیلاتی‌تر و وسیع‌تر اهداف انقلاب و گفتمان انقلاب را با امکاناتی که در دست دارند از قبیل هنر و برنامه‌های فرهنگی به جامعه منتقل و به گوش جهانیان برسانند.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد منطقه آزاد اروند در پایان خطاب به سازمان‌ها و ادارات اذعان داشت: از همه کسانی که در نهادهای مختلف در حال خدمت‌رسانی به مردم هستند تقاضا دارم به کانون‌های مساجد کمک کنند چراکه این کانون‌ها در زمینه بودجه با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو هستند و مدیران آنها نیز اکنون با تمام وجود و از خودگذشتگی در حال فعالیت هستند.

پایان پیام/660

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

از برپایی سفره‌های کریمانه افطاری تا توزیع بسته‌های معیشتی در سطح مساجد گیلان