جبران کمبودهای آموزشی در ساوه برای سال تحصیلی آینده ضروری است


جبران کمبودهای آموزشی در ساوه برای سال تحصیلی آینده ضروری است

ساوه -ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: در شهرستان ساوه افزون بر 80 درصد از مدارس به صورت 2 شیفت فعالیت می کنند و با توجه به افزایش یک هزار و 400 دانش آموز برای سال تحصیلی آینده، تامین فضای آموزشی مورد نیاز و معلم ضروری است.

«شهریار فولادوند» روز یکشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان ساوه که در مورد رسیدگی به کاستی های فضای آموزشی و نیروی انسانی این حوزه برگزار شد، اظهار داشت: در صورتی که به کمبودهای شهرستان ساوه در زمینه های مذکور التفات نشود، ممکن است با بحران مواجه شویم.

وی اظهار کرد: با توجه به خاصیت مهاجرپذیری ساوه و نرخ رشد بالای جمعیت، تامین فضای آموزشی و همچنین کادر معلمان از دغدغه های استان مرکزی محسوب می شود و اکنون شرایط این شهرستان به گونه ای است که غیر از مدارس خاص و هیات امنایی، افزون بر ۸۰ درصد از مدارس دولتی به صورت ۲ شیفت فعالیت می کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی تاکید کرد: برخی مدارس و فضاهای آموزشی بلاتکلیف در استان و شهرستان ساوه باید هرچه سریعتر بهینه سازی شوند تا در سال تحصیلی جدید که افزون بر یک هزار و ۴۰۰ دانش آموز وارد چرخه آموزشی ساوه می شود با ایجاد تمهیداتی نسبت به تامین فضای آموزشی برای آنها اقدام کنیم تا کمبودی احساس نشود.

وی با اشاره به اینکه چند باب مدرسه برای پوشش جمعیت ورودی دانش آموزان در سال تحصیلی جدید در ساوه افتتاح می شود، گفت: همه توان و تلاش مسئولان استان و شهرستان این است که روند تعلیم و تربیت که از اولویت های جامعه است، به نحو شایسته تداوم یابد و مشکلات بر سر راه این هدف مهم از میان برداشته شود.

فولادوند اظهار داشت: کمبود نیروی آموزشی و معلم نیز از مشکلات گریبانگیر شهرستان ساوه است و باید با برنامه ریزی مناسب به گونه ای اقدام شود که همه کلاس های درس در سال تحصیلی آینده دارای معلم باشند.

وی یادآور شد: تلاش می کنیم با استفاده از ظرفیت های استخدامی و بهره گیری از توان دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان کمبود نیروی انسانی و معلم را متناسب با نیازهای شهرستان ساوه جبران کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی همچنین در خصوص هزینه فوق برنامه مدارس هیات امنایی، گفت: هزینه ها در مدارسی که با حضور دانش آموز مصرف نشده باید به حساب اولیای دانش آموزان بازگردانده شود، البته در برخی موارد هزینه‌هایی در فضای مجازی صورت گرفته است اما اگر در جایی هزینه‌ای بابت فوق برنامه معطل مانده‌ای وجود داشته باشد باید مسترد شود.

در این نشست، شهردار ساوه نیز از واگذاری زمین برای احداث مدرسه خبر داد و افزود: بر اساس طرح جامع، سرانه آموزشی موجود با چشم انداز تعیین شده فاصله زیادی دارد و اکثر کاربری‌های آموزشی در این شهر احداثی است و کاربری‌های پیشنهادی نیز اراضی در دولتی است که واگذاری آن باید از سوی اداره کل راه و شهرسازی به اداره آموزش و پرورش و یا خیرین مدرسه ساز صورت گیرد.
«سیدمهدی حسینی» افزود: در برخی نقاط شهر نیازمند به احداث مدرسه واگذاری زمین از سوی شهرداری امکان پذیر است و باید برای نحوه واگذاری آن تصمیم گیری شود به گونه‌ای برای احداث مدرسه غیرانتفاعی باید طبق دستورالعمل های موجود به صورت مشارکتی با سرمایه گذار و شهرداری صورت گیرد و اگر در قالب خیرساز باشد نیز با موافقت شورای شهر و اخذ مجوز در اختیار آموزش و پرورش و در نهایت به خیران مدرسه ساز واگذار می شود.
شهرستان ساوه با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دارای ۵۳ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


تصاویر | سریع‌ترین 0 تا 100 خودروهای زمین