نروژ بر تلاش‌ خود برای تسهیل در روند صلح افغانستان تاکید کرد


نروژ بر تلاش‌ خود برای تسهیل در روند صلح افغانستان تاکید کرد

در تماس تلفنی وزرای امور خارجه افغانستان و نروژ، روند صلح افغانستان، تقویت نظام جمهوری اسلامی و توسعه روابط دو جانبه دو کشور مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، «محمد حنیف اتمر»، سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان با «اینه اریکسون سوریده»، وزیر امور خارجه نروژ در یک تماس تلفنی در مورد روند صلح افغانستان، تقویت نظام جمهوری اسلامی و توسعه روابط دو جانبه گفت‌وگو کرد.

در این تماس تلفنی وزیر امور خارجه‌ نروژ گفت که کشورش تحت هر شرایطی در کنار مردم و دولت افغانستان خواهد ماند و در زمینه تسهیل روند صلح افغانستان از هیچ نوع کوششی دریغ نخواهد ورزید.

وی آتش‌بس اخیر را یک پیشرفت محسوب کرد و از اقدامات دولت افغانستان در زمینه کاهش خشونت‌ها حمایت کرد.

محمد حنیف اتمر، وزیر امور خارجه افغانستان نیز با ابراز امیدواری از آغاز مذکرات بین‌الافغانی، در مورد گسترش نقش جامعه جهانی در این روند و تامین آتش بس بشردوستانه با همتای نروژی خود گفت‌وگو کرد.

بر اساس گزارش‌ها پیش از این مایک پمپئو، وزیر خارجه‌ ایالات متحده‌ آمریکا در گفت‌وگو با سران حکومت افغانستان در مورد زمان و مکان احتمالی برگزاری مذاکرات بین‌الافغانی گفت‌وگو کرده است.

گفته می‌شود کشورهای آلمان، قطر، اوزبکستان، اندونزی و نروژ برای میزبانی مذکرات بین‌الافغانی اعلام آمادگی کرده‌اند.

براساس توافق‌نامه صلح میان آمریکا و طالبان، یک شرط‌ برای شروع مذاکرات بین‌الافغانی، آزادی ۵هزار زندانی طالبان از زندان‌های حکومت افغانستان است. تاکنون نزدیک به ۳هزار زندانی طالبان از سوی حکومت افغانستان آزاد شده اند.

انتهای پیام/ ر

نروژ بر تلاش‌ خود برای تسهیل در روند صلح افغانستان تاکید کرد
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

آواز ماندگار؛ تمرین آواز استاد محمدرضا شجریان با همایون در 9 سالگی/ بنازم به این صدا ک...