دور تازه‌ سفرهای خلیلزاد و میلر به قطر و پاکستان


زلمی دور تازه‌ سفرهایش به منطقهنماینده خاص آمریکا در مورد افغانستان دور تازه‌ سفرهایش به منطقه را آغاز کرد و در ابتدا به قطر رفت و با سران سیاسی طالبان گفتگو نمود. خلیلزاد پس از دیدار سران سیاسی طالبان به پاکستان سفر کرد و با چند تن از...

زلمی دور تازه‌ سفرهایش به منطقهنماینده خاص آمریکا در مورد افغانستان دور تازه‌ سفرهایش به منطقه را آغاز کرد و در ابتدا به قطر رفت و با سران سیاسی طالبان گفتگو نمود. خلیلزاد پس از دیدار سران سیاسی طالبان به پاکستان سفر کرد و با چند تن از سران نظامی و استخباراتی پاکستان دیدار و گفتگو نمود.
جنرال اسکات میلر فرمانده نیروهای آمریکا و ناتو در افغانستان نیز خلیلزاد را در این سفر همراهی می کرد.

وزارت خارجه امریکا هدف این دور از سفرهای خلیلزاد را تلاش برای دستیابی به توافق بین طرف‌های افغانی در مورد اقدامات عملی برای گام‌های بعدی روند صلح، به هدف آغاز مذاکرات بین افغانی عنوان کرده است.

در همین حال طالبان نیز اعلام کردند که زلمی خلیلزاد نماینده‌ ویژه آمریکا برای صلح افغانستان و جنرال اسکات میلر، فرمانده نیروهای آمریکا و ناتو در افغانستان، در دیدار با ملاعبدالغنی برادر معاون سیاسی طالبان در مورد آزادی زندانیان و آغاز مذاکرات "بین‌الافغانی" گفتگو کرده‌اند.
سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر در صفحه توییترش نوشت، این دیدار با حضور مطلق القحطانی نماینده ویژه وزیر خارجه قطر در دوحه صورت گرفته است.

خلیلزاد در سفر به پاکستان با جنرال «قمر جاوید باجوه» رییس ستاد مشترک ارتش پاکستان و جنرال «فیض حمید» رییس سازمان اطلاعات ارتش پاکستان (آی‌اس‌آی) درباره گام‌های بعدی پیشبرد روند صلح گفتگو کرد.
روابط عمومی ارتش پاکستان در بیانیه‌ای نوشت که در این دیدار دو طرف درباره مسایل مورد علاقه طرفین، وضعیت امنیتی منطقه از جمله مسایل مربوط به مهاجران، روند صلح و مدیریت مرز افغانستان-پاکستان گفتگو کردند.

در همین حال، شنیده می شود که اولین دور گفتگوهای بین‌الافغانی در ۱۱ جون/ژوئن سال جاری میلادی در قطر برگزار می‌شود. این منبع افزود پس از آن هر دو طرف در مورد دستور کار و محل برگزاری دور بعدی مذاکرات تصمیم خواهند گرفت و انتظار می‌رود تا قبل از ۱۱ ژوئن روند آزادی ۵ هزار زندانی گروه طالبان از زندان‌های دولت افغانستان تکمیل شود.

کد (9)

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان