توصیه‌های مدیرعامل پیشین تراکتور به زنوزی


توصیه‌های مدیرعامل پیشین تراکتور به زنوزی

مدیرعامل پیشین تراکتور معتقد است زنوزی باید با استفاده از مشاورهای فوتبالی و تعامل زیاد کادر مدیریت این تیم با بازیکنان و مربیان راه موفقیت باشگاهش را پیش بگیرد.

سعید عباسی، مدیرعامل پیشین تراکتور در گفت‌وگو با ایسنا درباره مدیریت محمدرضا زنوزی در این باشگاه از زمان خصوصی شدن قرمزهای آذربایجان اظهار کرد: زنوزی از همان ابتدا و در دوره مدیریت من هم علاقه زیادی به تراکتور داشت و آن زمان هم کمک زیادی به باشگاه می‌کرد.

او افزود: فوتبال در دنیا تجارت است اما فکر نمی‌کنم تاجری مثل زنوزی روی باشگاه تراکتور که همانند سایر باشگاه‌های ایرانی تراز مثبت مالی ندارد، حساب تجاری باز کرده باشد و تنها از روی علاقه برای این تیم هزینه می‌کند.

عباسی ادامه داد: البته زنوزی در گذشته خیلی دوست نداشت دیده شود و سعی می‌کرد کمک‌هایش را در سایه انجام دهد. ۲ یا ۳ سال زمان خوبی برای ارزیابی مدیریت او نیست ولی زنوزی می‌تواند پایه‌ریز موفقیت‌های تراکتور باشد. البته در این مدت چند ایراد جدی او دیده شده که باید آن‌ها را بر طرف کند تا بتواند نتایجی را که می‌خواهد با تراکتور کسب کند. اولین و مهم‌ترین نکته استفاده از مشاوران کارآمد و مسلط به فوتبال است. زنوزی علاقه زیادی به فوتبال دارد اما سرش به گروه صنعتی خود که فعالیت‌های زیادی دارد مشغول است و باید از مشاورانی استفاده کند که تسلط زیادی به فوتبال داشته باشند و حتی فوتبالی باشند.

مدیرعامل پیشین تراکتور اضافه کرد: تراکتور هزینه زیادی کرده و در حال گذر از پیچ خطرناکی است. اگر بتواند این پیچ مدیریتی را با سربلندی پشت سر بگذارد، مدیریت و باشگاه راه‌شان را پیدا می‌کنند. دومین کاری که باید انجام دهد تعامل با مدیرانی است که منصوب می‌کند. البته سهرابی از قدیمی‌های فوتبال و تبریز است و شناخت خوبی دارد و نسبت به مدیران عامل قبلی تراکتور، بهترین انتخاب است. یکی از علت‌های اصلی موفقیت‌های تراکتور در زمان ما، نزدیکی مدیریت به کادر فنی و بازیکنانم بود؛ اتفاقی که باید در تیم فعلی هم بیافتد تا آن‌ها بتوانند جام کسب کنند.

وی درباره تغییرات متعدد مدیریت این باشگاه از مان خصوصی شدن قرمزها عنوان کرد: تغییرات این باشگاه مثل تغییرات تیم‌های عربی است. مالک اگر ببیند تعامل مناسب را مدیرعامل و یا حتی کادر فنی ندارد، دست به تغییر می‌زند و گزینه مطلوب خود را روی کار می‌آورد. این تغییرات در اول راه طبیعی است و برای ثبات در هر پستی نیاز به زمان وجود دارد. انتخاب درست و تصمیم‌سازی از سوی مشاورهای زنوزی، می‌تواند باشگاه و مالکش را به سمت هدف‌شان سوق دهد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج