برخورد موثر با ساخت و سازهای غیرمجاز در اردستان سرعت گیرد


برخورد موثر با ساخت و سازهای غیرمجاز در اردستان سرعت گیرد

کاشان- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری اردستان گفت: برخورد موثر و بازدارنده با تخلف‌های مرتبط با ساخت و سازهای غیرمجاز در این شهرستان باید در سریع‌ترین زمان ممکن انجام شود.

علیرضا فرح‌بخش روز چهارشنبه در نشست کارگروه ویژه پیشگیری و برخورد با تخلفات ساخت و ساز و تغییر کاربری غیرمجاز افزود: برخی نهادهای مسوول با تاسف در این زمینه آن چنان که لازم بوده است، به وظایف خود عمل نکردند و مشکلاتی برای مردم و دستگاه‌های اداری به وجود آوردند.

وی با اشاره به برخی ساخت و سازهای غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی بیان کرد: همه پرونده‌ها در سریع‌ترین زمان ممکن باید تهیه و برای تعیین تکلیف به‌ دادگستری فرستاده شود و گزارش آن به فرمانداری اعلام گردد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری اردستان اظهارداشت: همه اداره‌ها باید تابع قانون باشند تا جلوی تخلف گرفته و بازدارندگی برای ساخت و سازهای غیرمجاز و غیرقانونی در شهرستان ایجاد شود.

وی اضافه کرد: باید تکلیف ساخت و سازهای انجام شده در دشت انقلاب، آهنگرآباد زواره و شهر اردستان تا ۲ ماه آینده مشخص شود و چنانچه مجوزی در این زمینه وجود دارد، ارایه و نام مرجع صادرکننده اعلام شود.

فرح‌بخش تصریح کرد: یک‌سری ساخت و سازهای غیرمجاز در سطح شهر و روستا داریم که به ناآگاهی مردم و نپرداختن‌ دستگاه‌ها به این موارد بازمی‌گردد و در حال حاضر کار به سمتی حرکت می‌کند که برخورد با افراد دشوار و موجب ایجاد نارضایتی می‌شود.

وی همچنین تاکید کرد: جهاد کشاورزی تا ۲ هفته آینده میزان ساخت و سازهای غیر مجاز را مشخص و به فرمانداری اعلام کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری اردستان در مورد تامین نیاز زمین روستاییان‌ گفت: بنیاد مسکن باید روی طرح امکان‌سنجی هر روستا کار کند تا در نشست ویژه‌ای در این زمینه‌ تصمیم‌گیری شود.

وی افزود: یک‌سری افراد در بخش مرکزی نیز اقدام به دیوار کشی کردند و منتظر هستند با بازنگری در طرح هادی مشکل برطرف شود اما در حال حاضر دستگاه‌ها از دادن‌ انشعاب‌های غیردایم‌ خودداری کنند.

مدیر جهاد کشاورزی اردستان نیز ادامه داد: بیش از ۳۰ پرونده ساخت و ساز در اراضی کشاورزی اردستان تا کنون تشکیل شده که ۹ فقره پرونده در دادگاه به صدور رای منجر شده است.

علی‌اکبر صالح، از شهرداری‌ها خواست تا در اراضی کشاورزی هیچ گونه مداخله‌ای نداشته باشند و از صدور مجوز ساخت و ساز خودداری کنند.

شهرستان اردستان با جمعیت بیش از ۴۲ هزار نفر، در فاصله نزدیک به ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع شده است.


منتخب امروز


شیمیل ها چه افرادی هستند؟