آزادسازی 21371 متر مربع زمین‌های ملی قشم


آزادسازی 21371 متر مربع زمین‌های ملی قشم

قشم- ایرنا- 21 هزار و 371 مترمربع از زمین‌های ملی جزیره قشم از 23 فروردین تا 14خرداد سال جاری توسط این یگان رفع تصرف شد.

مسوول یگان حفاظت و اجراییات اراضی ملی و دولتی سازمان منطقه آزاد قشم عصر چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: کارشناسان ارزش این زمین‌ها را ۳۱ میلیارد و ۴۳۷ میلیون ریال برآورد کردند.

مصطفی مازندرانی افزود: در این مدت ۱۸۲ بازرسی صورت گرفت که در نتیجه‌ی آن ۱۵۲ فقره اخطار کتبی برای متصرفان اراضی ملی و دولتی به میزان یک میلیون و ۴۵۶ هزار و ۱۳۴متر مربع صادر شده است.

وی ادامه داد: همچنین ۲ حکم قضایی اجرا و ۲ پرونده قضایی برای متصرفان تشکیل شد.

مسوول یگان حفاظت اراضی سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: ارسال یک پرونده ساخت و ساز غیرمجاز به کمیسیون تخلفات ساختمانی و ۲ مورد بازدید و کنترل برداشت از معادن جزیره قشم نیز از دیگر اقدامات این یگان در طول این مدت است.

مازندرانی افزود: در سیاست‌های سازمان منطقه آزاد قشم درخصوص جمع‌آوری تورهای ماهیگیری و ماهی‌های خشک و دیگر مسایل، محدوده‌ای به مساحت ۹ هزار و ۳۰۰ مترمربع آزادسازی و تابلوی هشدار اراضی ملی و دولتی در آن محل نصب شد.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قشم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی