بازگشت یهود به بیت‌المقدس از علائم جعلی آخرالزمانِ صهیونیستی است/ امام مهدی(عج) در مسجدالاقصی با پیروان ادیان احتجاج می‌کنند


بازگشت یهود به بیت‌المقدس از علائم جعلی آخرالزمانِ صهیونیستی است/ امام مهدی(عج) در مسجدالاقصی با پیروان ادیان احتجاج می‌کنند

حجت‌الاسلام نصوری با بیان‌اینکه مسجدالاقصی از پایگاه‌های حکومتی امام زمان(عج) و محل استقرار گروه‌های اصلی حامی ایشان پس از ظهور است، گفت: مسیحیان صهیونیسم با بازگرداندن یهود به قدس و مقدس‌مابی می‌کوشند آینده‌سازی کنند.

به گزارش خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان، به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی قدس (آخرین جمعه ماه مبارک رمضان) و به منظور بررسی ریشه های آخرالزمانی آنچه در سرزمین های اشغالی می گذرد و نقش مسجدالاقصی در عصر ظهور با حجت الاسلام والمسلمین «محمدرضا نصوری»، کارشناس و پژوهشگر مهدوی و معاون تبلیغ و ارتباطات مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم گفتگویی ترتیب داده ایم که در ادامه مشروح آن تقدیم حضورتان می شود:

آیا آنچه برای اشغال بیت المقدس و غلبه بر مسجدالاقصی به عنوان قبله اول مسلمانان از سوی رژیم غاصب صهیونیستی و حامیانش انجام می شود صرفا جنبه کشورگشایی دارد یا می توان ریشه ها و زمینه های اعتقادی نیز برای آن یافت؟

چند محور درباره روز جهانی قدس و مسجدالاقصی حائز اهمیت است که باید به آنها توجه داشت؛ نخست اهمیت قدس که محل تولد انبیای الهی و زندگی آنها بوده است و اکنون هم پیامبرانی همچون حضرت ابراهیم(ع) و یعقوب(ع) و نیز حضرت ساره(س) در آنجا دفن هستند.

علاوه بر این، مسجدالاقصی قبله نخستین مسلمانان و محل معراج پیامبر اکرم(ص) است که متاسفانه امروز در اختیار غاصبان صهیونیستی قرار گرفته است.

اهمیت دیگر مسجدالاقصی به جایگاه آن در روایات باز می گردد، امام عسکری(ع) در روایتی فرمودند: نمازگزاران در مسجدالاقصی در ردیف نمازگزاران مسجدالحرام هستند و یک رکعت نماز در این مسجد مساوی هزار رکعت در دیگر مساجد است.

در فرهنگ مهدویت و انتظار برای منجی موعود(عج)، مسجدالاقصی چه نقش و جایگاهی دارد؟

مسجدالاقصی محل بیعت مسیحیان و یهودیان با امام زمان(عج) است، وقتی حضرت(عج) به سمت بیت المقدس حرکت می کنند حضرت عیسی(ع) با ایشان بیعت کرده و در پی این بیت، جمع کثیری از مسیحیان به امام مهدی(عج) می پیوندند و لذا این مسجد در پایان تاریخ و عصر ظهور نقشی بی بدیل دارد.

از سوی دیگر، مسجدالاقصی محل احتجاج امام زمان(عج) با پیروان ادیان است و تابوت سکینه به دست ایشان در این منطقه گشوده می شود. از این رو، در نگاه به آینده روشن تاریخ، مسجدالاقصی جایگاهی مهم دارد.

همچنین، مسجدالاقصی یکی از پایگاه های حکومتی امام مهدی(عج) (به نظر پایگاه نظامی) است و گروه های اصلی حامی ایشان در قدس مستقر خواهند بود. در روایات اهل سنت آمده که بعد از فتح قدس امام مهدی(عج) این شهر را مرکزیت نظامی دولت اسلامی قرار می دهد در حدیثی آمده است که «بیعت هدایت در بیت المقدس خواهد بود».

از این رو، این منطقه و این مسجد هم برای ما سابقه معنوی و عبادی دارد و هم در آینده تاریخ و سرنوشت موعود بشر تاثیری شگرف خواهد داشت، لذا اینکه می گوییم قدس شریف باید آزاد شود صرفا برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین نیست بلکه افق ها و آرمان هایی تاریخی از این طریق دنبال می شود.

آیا بین جنایات و ظلم هایی که در فلسطین و قدس شریف رخ می دهد با مسائل آخرالزمانی ارتباط وجود دارد؟

دشمن در ما حساسیت ایجاد کرده است؛ مسیحیت نوظهور صهیونیستی بعد از جنگ جهانی دوم، با جنگ رسانه ای و در فضای علمی آن زمان اینچنین بیان کردند که باید حوادثی رخ دهد تا مسیح ظهور کند و در این راستا مسلکی انحرافی با تعصبات قومی ایجاد کردند تا علام ظهور مسیح را تدارک ببینند، یکی از این علائم جعلی بازگشت یهود به بیت المقدس بود!

از این رو، آنها تشکیل اسرائیل را به منزله بازسازی یهود و بازگشت یهود به این منطقه و تحقق وعده الهی ظهور منجی معرفی کردند که متاسفانه سبب انحراف و فریب بسیاری از مسیحیان شد.

گروه های حامی این مسلک به مسیحیت صهیونیسم یا اوانجلیست معروف شدند که نظریه پردازی های بسیار درباره عقاید انحرافی شان دارند.

برای مثال آنها می گویند چون واژه اورشلیم (قدس) 130 بار در عهد جدید آمده و چون آنها این منطقه را محل دفن و به صلیب کشیده شدن حضرت عیسی(ع) می دانند (ما معتقد به عروج آسمانی این نبی الهی به اذن خدا هستیم) پس این منطقه برای ما مقدس است یعنی جنبه معنوی و قدسی به آن بخشیده اند و دست به معادل سازی و مقدس مآبی زده اند!

ابتکار روز جهانی قدس توسط امام خمینی(ره) چقدر این کارشکنی ها و جریان سازی های انحرافی را رد می کند؟

امام خمینی(ره) دکترین وحدت را مهندسی کردند تا در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان با عنوان روز جهانی قدس، هم وحدت در مبارزه با دشمن مدنظر قرار بگیرد و هم افشاگری عیله عملکرد دشمنان باشد.

از این رو، روز قدس یک مکتب و فرهنگ مقابله با تفکرات معارض اسلام است چون آنها پروسه اسلام هراسی را ایجاد کرده و می گویند مسلمانان مانع ظهور حضرت مسیح(ع) هستند! در این میان اتحاد است که مانع روی زمین ماندن دکترین امام راحل می شود.

چقدر ریشه به راه انداختن جنگ ها، کودک کشی ها و دیگر جنایات رژیم غاصب صهیونیستی را می توان در مسائل آخرالزمانی یافت؟

مسیحیان صهیونیسم یکی از علائم ظهور عیسی مسیح(ع) را ایجاد جنگ آرماگدون در مرز اردن و فلسطین می دانند و می کوشند آینده سازی کنند، همچنین از جنگ با دجال سخن می گویند و اینکه دجال همان امام مهدی شیعه است! و تاکید دارند منشا ظهور امام زمان(عج) و زمینه سازی برای آن، ایران است لذا تعبیر به تمدن سازی و زمینه سازی برای ظهور را روی کار آمدن دجال می دانند و از ایران و شیعه به دجالان امروزی تعبیر می کنند!!!

در اسرائیل چهار موسسه آموزش عالی همچون دانشگاه های حیفا، اورشلیم و ... صرفا متفکرانی را در موضوع منجی گرایی و آخرالزمان تربیت می کنند و زبان فارسی را هم آموزش می دهند و اساساً به صورت راهبردی در این زمینه فعالیت می کنند.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


10 سال محرومیت از تحصیل در انتظار داوطلبان متخلف در کنکور