47 نفر کهگیلویه و بویراحمدی در مراسمات به کرونا مبتلا شدند


47 نفر کهگیلویه و بویراحمدی در مراسمات به کرونا مبتلا شدند

یاسوج- ایرنا- استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: 37 نفر از هم استانی ها به سبب حضور در مراسم ختم در این استان و 10 نفر دیگر به دلیل شرکت در مراسم عروسی در ممسنی از توابع استان فارس به بیماری ویروسی کرونا مبتلا شدند.

به گزارش ایرنا، حسین کلانتری روز پنجشنبه در نشست ستاد مدیریت پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: با وجو هشدار های مکرر مسئولان استانی و کادر بهداشت و درمان مراسمات ختم و عروسی در کهگیلویه و بویراحمد پر رنگ تر و شلوغ تر از گذشته برگزار می شوند و علی رغم تلاش مسئولان برای پیشگیری از شیوع این ویروس، افراد بسیاری به ویژه افراد آسیب پذیر در برابر بیماری کرونا در این مراسمات شرکت می کنند.

وی افزود: از تمامی مردم استان خواهانیم که پروتکل های بهداشتی (ماسک و دستکش بپوشند و فاصله اجتماعی) را رعایت کنند و در تجمعات حضور پیدا نکنند تا جلو تبعات ناشی از این بیماری ویروسی مهلک گرفته شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در استان سبب می شود تا هزینه ها پایین بیایند و جان بسیاری از مردم استان حفظ شود.

کلانتری بیان کرد: میزان فوتی های ناشی از بیماری کرونا در این استان نسبت به کشور یک پنجم است و میانگین ابتلا به این بیماری در کشور ۱۰ و در این استان یک درصد است.

کلانتری ابراز داشت: تاکنون ۹۰ درصد ادارات دولتی در رعایت پروتگل های بهداشتی موفق بوده اند و در حوزه بازارایان نیز تنها ۴۰ درصد از آن ها این موراد را رعایت کرده اند.

وی تاکید کرد: برخی از هم استانی ها اذعان داردند که به سبب طولانی شدن وجود این بیماری در استان خسته شده اند، اما نباید این بی حوصلگی و خستگی سبب شود تا به استقبال مرگ بروند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: این استان تابع دستورالعمل های ستاد کرونای کشور است و با افرادی که در این حوزه تخلفی داشته باشند و نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی بی توجه باشند، برخورد می شود.

کلانتری بیان کرد: نصب هرگونه چادر در تفرجگاه ها، پارک ها و میادین ممنوع است و اجازه نصب چادر به هیچ وجه به مسافران داده نمی شود و در تعطیلات آخر هفته جاری نیز محدودیت هایی برای حضور کم تر مردم و گردشگران اندیشیده خواهد شد.

وی افزود: هر گونه تجمع، استقرار و اسکان افراد در مراکزی که سبب اجتماع می شود، ممنوع است زیرا که هم اینک باید با کرونا زندگی کرد و می طلبد تمامی الزامات بهداشتی را رعایت کنیم تا گرفتار این بیماری منحوس نشویم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به برگزاری آزمون استخدامی دانشگاه علوم پزشکی استان، نیز گفت: در صورتی که تمامی پروتکل های بهداشتی از سوی این دانشگاه زمان برگزاری آزمون رعایت شود، برگزاری این آزمان منعی ندارد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: موج دوم بیماری ویروسی کرونا به راه افتاده است و بهترین چاره در شرایط کنونی رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی است.

احد جمالی افزود: در صورتی که مردم الزامات پزشکی را رعایت نکنند باید منتظر همه گیری مردم به این ویروس و وجود کرونا و آنفولانزا در زمستان باشیم و بدون شک تبعات جبران ناپذیری را متحمل خواهیم شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاکنون مرگ هیچ بیمار کرونایی در منزل در این استان گزارش نشده و سیستم مراقبت از بیماران بسیار مطلوب اقدام کرده اند.

محمد مهدی بانشی تاکید کرد: از مجموع بیماران کرونایی استان ۷۰۰ مورد از آن ها هرگز در بیمارستان مراجعه ای نداشته و تنها ۲۱ نفر بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری شده اند.

در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۲۲ خرداد) براساس گزارش آزمایشگاه ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی ۲ هزار و ۲۳۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد. از بین مبتلایان جدید، ۶۸۸ مورد بستری و هزار و ۵۵۰ نفر موارد سرپایی یا در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند.

با در نظر گرفتن موارد جدید، مجموع بیماران مبتلا به کووید۱۹ در کشور به ۱۸۰ هزار و ۱۵۶ نفر رسید.

استان‌های خوزستان، کرمانشاه، کردستان ، کرمان و هرمزگان در وضعیت قرمز یا هشدار قرار دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز