مشاهده فلامینگوی حلقه‌گذاری شده از کشور ایتالیا در آبادان


مشاهده فلامینگوی حلقه‌گذاری شده از کشور ایتالیا در آبادان

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آبادان از مشاهده فلامینگو حلقه‌گذاری شده از کشور ایتالیا در خوریات آبادان خبر داد.

علی فتحی‌نیا اظهار کرد: حین پایش‌های بهار ۹۹ که توسط اداره حفاظت محیط زیست آبادان انجام شده، از یک فلامینگوی بزرگ با حلقه‌گذاری مشخص، تصویربرداری شد که پس از بررسی و تحقیق مشخص شد این فلامینگوی بزرگ، یک فلامینگوی ماده است که در سال ۲۰۰۹ در زمانی که جوجه بوده در استان "فرارا" کشور ایتالیا در ساحل دریای آدریاتیک در قاره اروپا حلقه‌گذاری شده است.

وی با بیان اینکه مشاهده این فلامینگو توسط علی سجاد جلالی محیط‌بان آبادانی به تصویر کشیده شده است، افزود: مشاهده این فلامینگوی بزرگ ایتالیایی ماده جوجه‌آور در صحت و سلامت در خور گوبان آبادان، یافته‌ای ارزشمند است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان، فتحی‌نیا بیان کرد: خورهای خلیج فارس در آبادان بخشی از محدوده تالاب بین‌المللی شادگان هستند که از مناطق مهم جوجه‌آوری فلامینگوهای بزرگ در ایران به شمار می‌رود. کلونی فلامینگوهای بزرگ هر ساله در این منطقه جوجه‌آوری دارند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آبادان گفت: در ایران دو گونه فلامینگوی بزرگ و فلامینگوی کوچک وجود دارد که فلامینگوهای بزرگ در خوزستان جوجه‌آوری دارند و فلامینگوی کوچک نیز امسال برای اولین بار در خوزستان و پس از یک قرن در ایران مشاهده شده است.

وی ادامه داد: خوزستان بهشت پرندگان ایران و خاورمیانه است و بیش از ۳۸۰ گونه پرنده در این استان شناسایی شده که بیشترین تعداد گونه‌های پرندگان ایران است. پرندگان هر منطقه شامل گونه‌های مهاجر زمستان‌گذران، تابستان‌گذران، مهاجر عبوری و پرندگان مقیم هستند.

مشاهده فلامینگوی حلقه‌گذاری شده از کشور ایتالیا در آبادان

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


16 شعر در مورد معلم کلاس اول؛ اشعاری زیبا و خواندنی