قانون سزار؛ آزمون دیگر برای ملت سوریه


قانون سزار؛ آزمون دیگر برای ملت سوریه

طرح موسوم به قانون سزار آمریکا علیه مردم سوریه خطرناک تر از تسلیحات کشتار جمعی است, اما سوریه هرگز تسلیم نخواهد شد.

قانون سزار؛ آزمون دیگر برای ملت سوریهبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما؛سردبیر روزنامه اینترنتی رای الیوم گفت طرح موسوم به قانون سزار آمریکا علیه مردم سوریه خطرناک تر از تسلیحات کشتار جمعی است, اما دولت و ملت سوریه هرگز تسلیم نخواهند شد و مقاومت همچنان پا بر جا خواهد ماند.

عبدالباری عطوان افزود: اکنون سوریه با توطئه‌ای خطرناک‌تر از توطئه اول رو برو است. دو خطر برای سوریه وجود دارد. خطر نخست، ویروس کروناست که به تنهایی و بدون هیچ گونه کمکی با آن رو به روست. خطر دوم، قانون سزار است که آمریکا آن را مطرح کرد و می‌خواهد آن را در نیمه ماه ژوئن جاری اجرا کند.
این قانون چیست؟ به نظر من قانون سزار خطرناک‌تر از سلاح‌های کشتار جمعی و تسلیحات شیمیایی است. تسلیحات شیمیایی ۱۰۰ نفر یا هزار نفر یا ۲ هزار نفر را می‌کشد,، اما قانون سزار عبارت است از گرسنگی دادن و به زانو درآوردن میلیون‌ها نفر از مردم سوریه. خطر این قانون در همین مسئله است.
ترامپ می‌خواهد (به وسیله قانون سزار) از شکست خود در مجبور کردن سوریه به تسلیم شدن در برابر شروط (آمریکا) به پیروزی برسد.
کشور‌های عربی خلیج (فارس) , حمد بن جاسم و امیر قطر ده‌ها میلیارد (دلار) به سوریه پیشنهاد کردند. این کشور‌ها لوله کشی خطوط گاز به سوریه پیشنهاد کردند. آن‌ها همچنین می‌خواهند دولت سوریه در برابر شرط امضای توافق با اسرائیل تسلیم شود. می‌دانیم که آمریکا ابتدا با سه، چهار یا پنج شرط آغاز می‌کند و بعد تعداد شروط به ۲۰ یا ۳۰ شرط می‌رسد.
ارتش سوریه ۹ سال در حال جنگ است و هرگز تسلیم نشد و ۸۰ درصد از خاک سوریه را باز پس گرفت,، چون برای کشور سوریه و برای حفظ کرامت و عزت سوریه می‌جنگد. ارتش به سبب مداخلات خارجی در سوریه می‌جنگد. ارتش سوریه با طرح آمریکا می‌جنگد. ترامپ اذعان کرد: «ما ۹۰ میلیارد دلار در سوریه هزینه کردیم.»
ترامپ برای چه این پول را هزینه کرد؟ برای بیمارستان ها، برای مدارس؟ او این مبلغ را برای کشتار و ویرانی در سوریه هزینه کرد. کشور‌های عربی خلیج (فارس) هم ۱۵۰ میلیارد دلار و حتی بیشتر در سوریه هزینه کردند. آن‌ها این پول‌ها را برای قتل مردم سوریه و ویرانی این کشور هزینه کردند. آن‌ها مسئول همه این ویرانی هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا