پاییز بسیار سختی خواهیم داشت/ وضعیت قرمز کرونا در خراسان رضوی بیداد می کند


پاییز بسیار سختی خواهیم داشت/ وضعیت قرمز کرونا در خراسان رضوی  بیداد می کند
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: تحلیل از وضعیت آینده کار آسانی نیست ولی پیش بینی می شود پاییز سختی در پیش داریم.

به گزارش ایسنا، دکتر "سید وحید احمدی طباطبایی" با اشاره به اقدامات پیشگیرانه برای کاهش شیوع ویروس کرونا در کشور گفت: در ابتدای شیوع این اپیدمی با تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها و اصناف و اقدامات مداخله گرانه شیوع این بیماری کاهش یافت اما در هر اپیدمی با گذشت زمان و استقرار آن اپیدمی دیگر موضوعات اعمال محدودیت ها معنای خاصی ندارد زیرا دیگر اپیدمی در جامعه استقرار پیدا کرده است و از این پس اقدامات و رفتارهای مردم در کنترل اپیدمی تاثیر گذار است.

وی در مورد آخرین وضعیت استان کرمان از اپیدمی کرونا، اظهار کرد: تحلیل از وضعیت آینده کار آسانی نیست ولی پیش بینی می شود پاییز سختی در پیش داریم.معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان رفتار اجتماعی مردم در شیوع هر نوع اپیدمی را بسیار مهم دانست، عنوان کرد: به‌نظر می‌آید هم اکنون میزان سرایت پذیری ویروس در استان کرمان مجدد افزایش پیدا کرده و از یک بیشتر شده باشد.

هشدار برای خراسان رضوی/ وضعیت قرمز کرونا بیداد می کند

پنج شهرستان خراسان رضوی وارد وضعیت قرمز کرونایی شدند.

پاییز بسیار سختی خواهیم داشت/ وضعیت قرمز کرونا در خراسان رضوی  بیداد می کند

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، روز قبل دکتر لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد که خراسان رضوی، در کنار استان‌های هرمزگان، خوزستان و بوشهر در وضعیت قرمز قرار دارد.

بر اساس آخرین وضعیت مخاطره شیوع کرونا در شهرستان‌های مختلف کشور تا تاریخ ۲۲ خرداد که توسط وزارت بهداشت منتشر شده است، پنج شهرستان خراسان رضوی شامل مشهد، تایباد، تربت جام، صالح آباد و قوچان در وضعیت قرمز قرار دارند.

همچنین وضعیت بجستان، بردسکن، تربت حیدریه، چناران، خوشاب، زاوه، سبزوار، فریمان، کاشمر، گناباد و نیشابور زرد اعلام شده است.

به سالمندان و مبتلایان بیماری‌های زمینه‌ای مانند بیماران فشار خون و قلبی ریوی توصیه می شود که همچنان در منزل بمانند و جوانان نیاز‌های مربوط به خارج از منزل آن‌ها را تهیه کنند.

افراد در منزل و در جوار سالمندان از ماسک استفاده و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

تکمیل ظرفیت بیمارستان سجادیه تربت جام

رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام گفت: بیمارستان سجادیه تربت جام تکمیل شد، عدم همکاری مردم تبعات جبران ناپذیری به دنبال دارد.

پاییز بسیار سختی خواهیم داشت/ وضعیت قرمز کرونا در خراسان رضوی  بیداد می کند

محمد افکار رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی گفت: ظرفیت بیمارستان سجادیه تربت جام تکمیل شد، با رویه فعلی بی توجهی مردم به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اگر تمام نیرو‌های درمان هم به کار گرفته شوند، کرونا با درمان مهار نمی‌شود.

او با بیان اینکه کرونا با کسی تعارف ندارد، افزود: این بیماری پیر و جوان نمی‌شناسد و هیچکس از گزند آن در امان نیست مگر افرادی که محدودیت‌ها را رعایت کرده و به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی پایبند هستند؛ باید با پیشگیری و همکاری جدی مردم این بیماری را مهار کرد.

گسترش کرونا با برپایی جشن های عروسی در تربت جام

رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام با اشاره به مشاهده‌ی تردد ماشین‌ها و کاروان‌های های متعدد عروسی در سطح شهر ادامه داد: این بی توجهی به حضور در مکان‌های شلوغ، باعث ابتلا بسیاری از افراد می‌شود که اکیدا توصیه می‌شود از رفتن به اجتماعات خودداری و نکات بهداشتی را همچنان رعایت کنند.

افکار بیان کرد: برخی بدون توجه به موازین بهداشتی و دور از چشم بازرسان در منازل جشن عروسی برپا می‌کنند و دامنه گسترش بیماری را توسعه می‌دهند.

او تصریح کرد: در آغاز شیوع این ویروس در تربت جام و صالح آباد ۸۵ درصد مردم شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کردند، این در حالی بود که این میزان در کشور ۷۳ درصد بود، ولی با توجه به آخرین آمار کسب شده، در حال حاضر بین ۲۰ تا ۲۵ درصد مردم شهرستان، پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام تاکید کرد: مردم رعایت نکات ایمنی و موارد بهداشتی را رها کرده اند که این بی توجهی، نتایج زیانباری به همراه داشته و ممکن است موجب پیک دوباره این ویروس و محدودیت‌های مجدد شود.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکسی تلخ از آرمین زارعی که طرفدارانش را دلواپس کرد/ تصویر