ارزآوری 65 میلیون دلاری پسته‌های استان مرکزی برای باغداران


ارزآوری 65 میلیون دلاری پسته‌های استان مرکزی برای باغداران

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: صادرات پسته این استان در سال گذشته بیش از 65 میلیون دلار ارز را برای باغداران به ارمغان آورده است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: صادرات پسته این استان در سال گذشته بیش از ۶۵ میلیون دلار ارز را برای باغداران به ارمغان آورده است.

به گزارش ایلنا، سعید جعفری در نشست کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان از صادرات 65 میلیون دلاری پسته در سال گذشته خبر داد و گفت: سال گذشته 12 هزار تن پسته از اراضی باغات پسته استان برداشت شده که 8 هزار تن آن به بازارهای هدف صادر شده است.

جعفری تصریح کرد: با توجه به عدم فعالیت پایانه صادرات پسته زرندیه، صادرات استان از دیگر استان‌ها انجام شده که سال آینده با راه اندازی پایانه صادراتی شاهد صادرات از خود استان خواهیم بود.

وی افزود: تسهیل در راه‌اندازی پایانه صادراتی گل و گیاه و پسته از مهم‌ترین مباحثی است که با جدیت در دستور کار قرار دارد.

سرپرست صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: با توجه به وضعیت اقتصادی کشور و شرایط تحریمی و همچنین آسیب‌های ناشی از کرونا برای تحریک بازار چاره‌ای جز توسعه صادرات وجود ندارد، باید بخش صادرات استان را فعال کنیم.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: استفاده از ظرفیت صادرات این استان در حوزه کشورهای اوراسیا برای رونق دادن به اقتصاد امسال در اولویت است و اقدامات عملی در این راستا جریان دارد.

جعفری افزود: این فرصت برای استان مرکزی با انعقاد موافقت‌نامه تعرفه‌های ترجیحی با کشورهای اوراسیا برای تجارت خارجی فراهم شده است.

کشور ایران سال گذشته عضو اتحادیه اوراسیا شده که شامل پنج کشور روسیه، بلاروس، قرقیزستان، قزاقستان و ارمنستان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اسامی داوران مرحله استانی اعلام شد/ داورانی از جنس هنر و تجربه